Torv Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har en deilig baby i overkant av 4 mnd. Han sparker så mye med beina, langt mer ennå jeg husker storebror gjorde. Nå er det vanskelig å gjennomføre måltidene ved puppen, og når han legges for å sove, er beina som propeller :-) Skikkelige magemuskler tror jeg han er på jakt etter :-) Har han vanskelig for å finne roen selv tro? Og når det gjelder mat til dere som ammet, når sluttet dere med fullamming? og hvor mye grøt startet dere med - en skje? (milde himmel, man husker jo ingenting fra førstemann) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201909-sparking-og-mat-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilia Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Min lille gutt sparker hvis jeg legger ham etter at han har spist, uten at han har fått opp en rap først (Eller hvis han har sovet lenge, og er hysterisk sulten når han våkner). Nå er min gutt bare 3 mnd, så jeg har i utgangspunktet tenkt og vente med grøt i et par mnd til. Da storebror var baby begynte jeg med maisgrøt når han var 5 mnd. Fikk anbefaling på helsestasjonen om å begynne i det små. Først èn teskje, og så øke på til to-tre teskjeer de neste dagene, og deretter til noen flere teskjeer i samme måltid. Vent gjerne med å gi fast føde om morgenen, barnet er ofte svært sultent og vil ikke finne seg i ny mat akkurat da.Hvis barnet er svært sultent, vil det gjerne foretrekke å få morsmelk og kjent mat først i måltidet. Når den verste sulten er stillet, kan du prøve med ny mat. Hver gang man begynte med en ny grøt, så burde man la barnet få måltidet på en tid på døgnet når det er våkent. Dette for å kunne følge med på barnet, og se at han ikke reagerer allergisk på grøten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201909-sparking-og-mat-baby/#findComment-1437169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.