Gjest fersk barnehagebarnmamma Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Vi skal ha foreldresamtale i barnehagen snart. Barnet vårt på 2 år begynte i barnehagen i høst, og jeg vet av erfaring at det å si hadet når mamma går kan være litt dumt, særlig når jeg ikke går med det samme jeg har levert, hvis dere skjønner. Bør jeg si hadet før jeg går inn og har samtale med førskolelæreren? Eller bør jeg gjøre det etterpå, og fortelle barnet at "mamma må snakke litt med x", for så å gå inn og si hadet etterpå? Man lurer på mye, men vil jo gjerne gjøre det som er rett overfor barnet... 0 Siter
Gjest gretha79 Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 hmmm, alltid kjipt å gå fra et barn som gråter... vesla mi har en au pair hjemme..hun er blitt veldig glad i henne og de kommer godt overens... hadde hun noen dager hos besteforeldre før au pairen kom, og like kjipt som alltid. det beste er om hun ikke ser at jeg går. da klarer hun seg uten meg uten at hun nevner meg, ser hun det og gråter tar det toppen 1 minutt før hun har "glemt" meg. så, for min del funker det best dersom jeg går mens hun er opptatt med noe annet, og ja jeg må snike meg ut, men da har jeg det selv ikke vondt og jeg vet at hun har det bra. 0 Siter
Gjest fersk barnehagebarnmamma Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 hmmm, alltid kjipt å gå fra et barn som gråter... vesla mi har en au pair hjemme..hun er blitt veldig glad i henne og de kommer godt overens... hadde hun noen dager hos besteforeldre før au pairen kom, og like kjipt som alltid. det beste er om hun ikke ser at jeg går. da klarer hun seg uten meg uten at hun nevner meg, ser hun det og gråter tar det toppen 1 minutt før hun har "glemt" meg. så, for min del funker det best dersom jeg går mens hun er opptatt med noe annet, og ja jeg må snike meg ut, men da har jeg det selv ikke vondt og jeg vet at hun har det bra. Er veldig opptatt av at jeg skal si ordentlig hadet, ikke bare forsvinne. Tror barn blir meg usikre og utrygge hvis foreldrene bare blir borte. Så jeg kommer til å si hadet, men lurer på om jeg skal gjøre det før eller etter samtalen. 0 Siter
GKL Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Si "hadet" med en gang du har levert. Hvis du har mulighet til å gå fra barnehagen etter konferansetimen uten at barnet ser deg kan du godt gjøre det, du behøver ikke å gå inn på avdelingen/stua og si "hadet" en gang til. Hvis du blir sett av barnet når du går fra konferansetimen må dere nok ha en "avskjedsforestilling" til. 0 Siter
ban Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Er veldig opptatt av at jeg skal si ordentlig hadet, ikke bare forsvinne. Tror barn blir meg usikre og utrygge hvis foreldrene bare blir borte. Så jeg kommer til å si hadet, men lurer på om jeg skal gjøre det før eller etter samtalen. Kan du ikke bare si at du skal snakke med en voksen først og at du kommer inn og sier hadet når du skal gå? Hvis barnet ikke ser deg etter at du går inn til samtale så kan du jo si hadet, men hvis barnet kan se deg eller vet hvor i bhg du er, så ville jeg gått og sagt hadet etterpå. 0 Siter
Mirabell Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har alltid levert som vanlig, sagt hadet og gått ut for å ha foreldresamtale. Etter samtalen hjelper personalet til, så ungen ikke ser meg når jeg går. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Kan du ikke si hadet som vanlig når du går for å ha samtalen, og så få gå ut en annen vei eller noe når dere er ferdige? Sånn gjør vi det alltid, ihvertfall... 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Da ungene var så små hadde vi samtaler på ettermiddagen så vi snek oss inn før ungen så oss. Da ungene ble større og byttet avdeling ble samtalene gjerne lagt til morgenen og da leverer vi ungene, sier at vi "skal snakke litt med "Sissel" og så kommer vi inn og sier ordentlig hadet etterpå" og det funker helt greit for våre. De har alltid vært vant til å få klar beskjed om hva som skjer og det tror jeg har hjulpet godt i prosessen med skilsmissen og alt det der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.