Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere barna hår?

Anbefalte innlegg

Gjest vaskevaske
Skrevet

Gutten vår er et bustetroll når han våkner om morgenen. Så som oftest vasker vi og føner håret hans hver dag...

Hva med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som hovedregel en gang i uka - i forbindelse med lusesjekk hver fredag.

Har jenter på hhv. 3 og 6 år, begge har langt hår, den yngste har krøller.

Bustefrisyrer blir til "playmo-sveis" ved hjelp av kokt vann fra sprayflaske og en god hårbørste.

Skrevet

Som hovedregel en gang i uka - i forbindelse med lusesjekk hver fredag.

Har jenter på hhv. 3 og 6 år, begge har langt hår, den yngste har krøller.

Bustefrisyrer blir til "playmo-sveis" ved hjelp av kokt vann fra sprayflaske og en god hårbørste.

Kokt vann? Duger det bedre enn... øh... "vanlig" vann?

Skrevet

Vi vakser håret deres 1-2 ganger i uka. Bustehår er bare sjarmerende på barn...;o)

Skrevet

En gang i uka.

Vi dusjer heller ikke småfolk om morgenen her i huset og ville aldri i verden fått tid til noe hårvask.

Skrevet

En gang i uka ca.

Har dere tid til hårvask hver morgen????

Skrevet

Kokt vann? Duger det bedre enn... øh... "vanlig" vann?

Neida. Bare fordi kokt vann i nyvasket sprayflaske kan stå noen dager i baderomsskapet - og være raskt tilgjengelig om morgenen - uten å bli ekkelt.

Kranvann på flaske i varmt rom derimot....

Skrevet

En gang i uken, og de dusjer aldri på morgnen, det har vi aldri tid til. Vi løser bustehår med strikk eller vann.

Småtroll med bustehår er bare koselig.

Skrevet

Øh....ikke hver dag, nei :-( Det blir vel 1 gang i uka, fordi det er så vanskelig å vaske håret på dem, de skriker og bærer seg, spreller og kjemper i mot, det er et helt ettermiddags- og kveldsprosjekt her i gården.

Men de er heldigvis søte bustehoder, da.

Skrevet

Neida. Bare fordi kokt vann i nyvasket sprayflaske kan stå noen dager i baderomsskapet - og være raskt tilgjengelig om morgenen - uten å bli ekkelt.

Kranvann på flaske i varmt rom derimot....

Ok, da er jeg med!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi vasker håret til sønnen vår (snart 4) en gang i uken, da sjekker vi også håret for lus med lusekam.

Vi dusjer han ofte nedentil om morgenen, fordi han bruker bleie om natta, og det går fortere enn vask av samme område.

Skrevet

1-2 ganger pr uke.

Vi har en flaske med balsamspray som vi sprayer på hvis vi ikke får ned de verste bustene med vann.

Litt bustehode gjør da ikke noe.

Skrevet

Jeg prøver å få gjort det en gang i uka, men det er lettere sagt enn gjort nå for tida. Den unge herren har bestemt seg for at hårvask er det verste av det verste, og han panikkhyler hvis jeg så mye som nærmer meg med hånddusjen. Jeg tror det er bortimot fjorten dager siden jeg fikk vaska håret hans ordentlig.

Skrevet

1-2 ganger i uka.

Bustehår glattes ned med litt vann på kammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...