Åsemor Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jenta mi var tidlig flink til å sovne selv. Jeg la henne, ga henne smokk, gikk ut, og hun sovnet. Men så ble hun så flink at hun klarte å ta UT smokken for så å hyle frem til jeg puttet smokken inn igjen. Da begynte jeg å holde henne i hånda sånn at hun ikke skulle ta ut smokken (hun ville jo egentlig suge på den, men hendene gikk opp dit helt automatisk). Så saken er det nå at jeg "må" sitte ved siden av henne i 5-20 minutter hver kveld og holde henne i hånda for at hun skal sovne. Når hun i tillegg våkner 2-10 ganger hver natt og vil akkurat det samme, er det nyttesløst å flytte henne på eget rom. Vi har prøvd, men hun kom tilbake ganske kjapt. Tror nok dette hadde ordnet seg hvis jeg gikk ut, lot henne grine litt, gikk inn og putta inn smokken og roet henne ned, gikk ut osv, et par netter, men man ORKER da ikke det opptil 10 ganger hver natt i 3 netter! Har hatt nattpupp-kutt for ikke så lenge siden og det gikk jo bra, men var dønn slitsomt både for meg og pappaen med flere perioder om natta med gråt i opptil halvannen time (vi satt hele tiden ved siden av henne og trøstet henne, og hun hadde det ikke vondt på noen måte). Så, kjære damer. Hvordan gjør man når man skal lære å sovne selv, uten at det medfører mye gråt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Akkurat den fella gikk vi i også, bortsett fra at guttungen måtte kose med albuen til en av oss til han sovna. Vi fikk ikke bukt med det før vi kjøpte en cd-spiller og satte på godnattsanger. Det roet ham ned, men da var han vel blitt 2 -3 år tror jeg. Kanskje det går an å ta det gradvis? Sitte ved senga uten å holde i hånda, sette seg lenger unna senga, sette seg ved døra, sette seg i stua? Evt holde ut noen kvelder/netter og løpe inn og ut. Ta det i en ferie eller helg og sette opp turnus så dere tar halvparten hver og får nok søvn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1438891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Akkurat den fella gikk vi i også, bortsett fra at guttungen måtte kose med albuen til en av oss til han sovna. Vi fikk ikke bukt med det før vi kjøpte en cd-spiller og satte på godnattsanger. Det roet ham ned, men da var han vel blitt 2 -3 år tror jeg. Kanskje det går an å ta det gradvis? Sitte ved senga uten å holde i hånda, sette seg lenger unna senga, sette seg ved døra, sette seg i stua? Evt holde ut noen kvelder/netter og løpe inn og ut. Ta det i en ferie eller helg og sette opp turnus så dere tar halvparten hver og får nok søvn. Ja, det høres lurt ut å ta det gradvis. Begynte på sånn streng kur og, men så skulle samboeren min ta over etter en halvtime, og han saboterte jo alt ved å bare sitte der inne. Ellers hadde det vært greit å gjøre det nå, han er nemlig sykemeldt et par uker. (Uten å være syk syk, bare for syk til å gjøre den tunge jobben sin.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1438911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Vet du, nå kan jeg garantere deg 300% at dere kommer til å få et helvete minst fram til skolestart dersom vesla må trøstes og håndholdes og se foreldrene for å få sove. Det er overhodet ikke synd i henne som må legge seg. Det er derimot synd i barn som ikke sover når de skal. Hun er ikke så gammel, vel? Om du gjør noen søk på 'skrikemetoden', vil du finne fundamentalister for og imot, samt endel som ligger et sted imellom ytterpunktene. Mange gode råd. Det er uansett slik, at mange, mange barn må ha hjelp til å finne søvnen. Jeg ville heller pint barnet i tre netter enn å pint barnet i mange år, hver bidige natt. Anna Wahlgren, svensk infant terrible når det gjelder barn og barneoppdragelse, har feks følgende forslag: Barnet er i rikelig aktivitet og deltar i det sosiale om dagen. Kveldsmaten er rikelig og enda mer. Barnet legges i vogn, evt med smokk i truten, støpt litt fast nedi vogna, lyset av. Så begynner man å 'dumpe' vogna fram og tilbake over dørstokken, fram og tilbake, fram og tilbake, dump-rulle-dump-rulle, roligere og roligere etter som barnet roer seg og sovner... rene, skjære dopet. Det er viktig at forelderen holder seg ute av syne, stå bak vogna om nødvendig. Dersom barnet kvikner til, gjør du likedan igjen. Prosedyren må sikkert gjentas om natta og neste kveld og natt, men i løpet av noen kvelder/netter stadig mindre og helt til barnet sover av seg selv. Da kan hun forhåpentligvis legges i senga. Veldig mye lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1438921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flystripa Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette som du beskriver, er grunnen til at vi ikke har ivret etter at våre 3 unger skulle bruke smokk. Sånn unødvendig dulling med å servere ungen smokk flere ganger om natta, det hadde ikke jeg orket. Mitt råd er å kutte ut smokken først som sist. (Herregud, nå får jeg vel så hatten passer av andre dolmødre ;o)) Men dette med gråt er noe som går i perioder. Hun har kanskje en klengeperiode nå? Tenk på at den eneste måten DU får det enkelt på, er å være streng og konsekvent. Gir du etter og går inn til barnet for ofte, så skjønner ungen tegninga veldig fort; gråt = mamma og kos. La barnet gråte i 5 minutter, gå inn å si "det er natta nå, sov godt (nuss)", deretter lar du det gå 8-10 minutter. Ungen vil snart gi seg. Det virker håpløst mens det står på, for det er aldri noe stas med hylende unger. Jeg vet at det er vanskelig å være konsekvent, særlig til 1.mann. Vår første var en prøveklut - hehe. Han ble dulla bort mye mer enn de andre. Vi hadde god tid, og reagerte ved det minste kny fra ungen = han ble håpløs å få i seng. Han ville helst at jeg skulle sitte ved sengekanten å holde han i hånda til han sovna Dette har vi aldri hatt tid til med flere barn i huset. Tål litt skriking, det blir mindre av det etterhvert som ungen merker seg rutinen på legginga. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1438982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Vet du, nå kan jeg garantere deg 300% at dere kommer til å få et helvete minst fram til skolestart dersom vesla må trøstes og håndholdes og se foreldrene for å få sove. Det er overhodet ikke synd i henne som må legge seg. Det er derimot synd i barn som ikke sover når de skal. Hun er ikke så gammel, vel? Om du gjør noen søk på 'skrikemetoden', vil du finne fundamentalister for og imot, samt endel som ligger et sted imellom ytterpunktene. Mange gode råd. Det er uansett slik, at mange, mange barn må ha hjelp til å finne søvnen. Jeg ville heller pint barnet i tre netter enn å pint barnet i mange år, hver bidige natt. Anna Wahlgren, svensk infant terrible når det gjelder barn og barneoppdragelse, har feks følgende forslag: Barnet er i rikelig aktivitet og deltar i det sosiale om dagen. Kveldsmaten er rikelig og enda mer. Barnet legges i vogn, evt med smokk i truten, støpt litt fast nedi vogna, lyset av. Så begynner man å 'dumpe' vogna fram og tilbake over dørstokken, fram og tilbake, fram og tilbake, dump-rulle-dump-rulle, roligere og roligere etter som barnet roer seg og sovner... rene, skjære dopet. Det er viktig at forelderen holder seg ute av syne, stå bak vogna om nødvendig. Dersom barnet kvikner til, gjør du likedan igjen. Prosedyren må sikkert gjentas om natta og neste kveld og natt, men i løpet av noen kvelder/netter stadig mindre og helt til barnet sover av seg selv. Da kan hun forhåpentligvis legges i senga. Veldig mye lykke til. Ja, jeg er ikke interessert i å holde henne i hånda særlig mye lenger... Så mye piss Anna Wahlgren har klart å skrive vet jeg sannelig ikke om jeg vil stole på henne, men kanskje vi gjør et forsøk. Enten det, ellers blir det skrikekur noen dager, helst neste uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1438988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette som du beskriver, er grunnen til at vi ikke har ivret etter at våre 3 unger skulle bruke smokk. Sånn unødvendig dulling med å servere ungen smokk flere ganger om natta, det hadde ikke jeg orket. Mitt råd er å kutte ut smokken først som sist. (Herregud, nå får jeg vel så hatten passer av andre dolmødre ;o)) Men dette med gråt er noe som går i perioder. Hun har kanskje en klengeperiode nå? Tenk på at den eneste måten DU får det enkelt på, er å være streng og konsekvent. Gir du etter og går inn til barnet for ofte, så skjønner ungen tegninga veldig fort; gråt = mamma og kos. La barnet gråte i 5 minutter, gå inn å si "det er natta nå, sov godt (nuss)", deretter lar du det gå 8-10 minutter. Ungen vil snart gi seg. Det virker håpløst mens det står på, for det er aldri noe stas med hylende unger. Jeg vet at det er vanskelig å være konsekvent, særlig til 1.mann. Vår første var en prøveklut - hehe. Han ble dulla bort mye mer enn de andre. Vi hadde god tid, og reagerte ved det minste kny fra ungen = han ble håpløs å få i seng. Han ville helst at jeg skulle sitte ved sengekanten å holde han i hånda til han sovna Dette har vi aldri hatt tid til med flere barn i huset. Tål litt skriking, det blir mindre av det etterhvert som ungen merker seg rutinen på legginga. Lykke til! Jeg har såpass mange tott-sugere i familien som fortsatt suger på totten i tenårene og har både tale- og tann-problemer, så heller sutt enn tott, når det er tydelig hun har det behovet. Ja, vi får ta en runde til. Men vi hadde nettopp nattpupp-kutt, og det var liksom 'nok' for meg for en stund. Halvannen times hylskriking 3 ganger i løpet av en natt er liksom ikke så innmari beroligende for noen. Til og med naboene i naboblokka hadde hørt henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1438998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flystripa Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har såpass mange tott-sugere i familien som fortsatt suger på totten i tenårene og har både tale- og tann-problemer, så heller sutt enn tott, når det er tydelig hun har det behovet. Ja, vi får ta en runde til. Men vi hadde nettopp nattpupp-kutt, og det var liksom 'nok' for meg for en stund. Halvannen times hylskriking 3 ganger i løpet av en natt er liksom ikke så innmari beroligende for noen. Til og med naboene i naboblokka hadde hørt henne. Han en 3-åring som sutter på tunga si, samtidig med at han går med ei hånd oppi håret og koser Sånn ligger han i søvne også... Ja, det er kjedelig med hyling som vekker hele nabolaget. Jeg gruer litt for det, for om noen uker skal lillemor avvennes nattpuppen. Det ser jeg for meg som et pes, selv om det er mannen som skal ta seg av jenta om hun våkner og hyler. Det er mest effektivt sånn - men jeg som mor holder på å tilte av hylinga (som jeg forventer at det blir denne gangen også). Må nok overnatte borte jeg da, for jeg er så pinglete at jeg kan finne på å sabotere hele avvenninga for å få det stilt ;o) Men angående smokken - blir du ikke vekket av hyling = at ungen forventer at du dytter i henne smokken på nattestid, da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Denne fighten bør dere nok ta først som sist. Det er klart det er behagelig og godt å få holde mamma i hånda til man sovner:-) Lillemann i huset her var en drøm å legge helt til for en ukes tid siden,han er nå vel 9 mnd. Etter noen vonde kvelder med tenner på gang så sat vi mye mer inne hos han for å roe han ned. Skal love deg at dette ga mersmak for poden. Nå har han vræla de tre siste kveldene vi har lagt han. Vi ble lettere sjokkerte, for dette var jo ikke vi vant til.. Første kvelden tok vi han opp og la han inntil pappan i dobbeltsenga. Skal si det raskt ble stille og poden sov på et par minutter. Det var med andre ord ikke smerter som holdt han våken ... I går kveld og i kveld holdt jeg på i 2 til 2,5 timer. Han roper og skriker, men det er lett å høre at han ikke har det vondt. Jeg lar det gå 5-10 og noen ganger 15 min før jeg går inn og hysjer og sier god natt. Da hender det t.o.m han ler, den luringen:-) Men har tatt to kvelder nå og er forberedt på å ta de kveldene som trengs. Slik luksus som vi har hatt her i hus med bare å putte guttene i seng klokka sju og kunne si god natt, den er vi ikke rede til å gi slipp på:-) Men om lillemann våkner tidlig på morgenen (kl 5) så er jeg ikke sen om å ta han opp i senga til oss. Da sover både mamman og lillemann godt i mange timer. Det får storebror også lov til om han vil. Det gjør ingenting synes jeg så lenge man får lov til å ha fred om kveldene. Lykke til! Men du, jeg tror ikke det går an å få til dette uten at man regner med en god del gråt i starten. Men litt trass og survegråt går da an, så lenge man hører at barnet ikke har det vondt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Denne fighten bør dere nok ta først som sist. Det er klart det er behagelig og godt å få holde mamma i hånda til man sovner:-) Lillemann i huset her var en drøm å legge helt til for en ukes tid siden,han er nå vel 9 mnd. Etter noen vonde kvelder med tenner på gang så sat vi mye mer inne hos han for å roe han ned. Skal love deg at dette ga mersmak for poden. Nå har han vræla de tre siste kveldene vi har lagt han. Vi ble lettere sjokkerte, for dette var jo ikke vi vant til.. Første kvelden tok vi han opp og la han inntil pappan i dobbeltsenga. Skal si det raskt ble stille og poden sov på et par minutter. Det var med andre ord ikke smerter som holdt han våken ... I går kveld og i kveld holdt jeg på i 2 til 2,5 timer. Han roper og skriker, men det er lett å høre at han ikke har det vondt. Jeg lar det gå 5-10 og noen ganger 15 min før jeg går inn og hysjer og sier god natt. Da hender det t.o.m han ler, den luringen:-) Men har tatt to kvelder nå og er forberedt på å ta de kveldene som trengs. Slik luksus som vi har hatt her i hus med bare å putte guttene i seng klokka sju og kunne si god natt, den er vi ikke rede til å gi slipp på:-) Men om lillemann våkner tidlig på morgenen (kl 5) så er jeg ikke sen om å ta han opp i senga til oss. Da sover både mamman og lillemann godt i mange timer. Det får storebror også lov til om han vil. Det gjør ingenting synes jeg så lenge man får lov til å ha fred om kveldene. Lykke til! Men du, jeg tror ikke det går an å få til dette uten at man regner med en god del gråt i starten. Men litt trass og survegråt går da an, så lenge man hører at barnet ikke har det vondt? Joa, men jeg har ikke sovet mer enn 3 timer sammenhengende de siste 4 mnd, og det begynner å slite litt. Det skal ikke mye til før jeg sitter og sipper og sutrer, og prøver jeg å sove borte blir jeg bare liggende våken og tenke og lure... Så akkurat NÅ må jeg si at jeg ikke er klar for en ny fight, må komme litt på plussiden igjen når det gjelder søvn og energi først. Men om et par dager kanskje... Jeg VET at det blir bedre etterpå. VET det veldig godt. Veldig veldig godt. Det er bare det at det er litt vanskelig å komme seg dit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Han en 3-åring som sutter på tunga si, samtidig med at han går med ei hånd oppi håret og koser Sånn ligger han i søvne også... Ja, det er kjedelig med hyling som vekker hele nabolaget. Jeg gruer litt for det, for om noen uker skal lillemor avvennes nattpuppen. Det ser jeg for meg som et pes, selv om det er mannen som skal ta seg av jenta om hun våkner og hyler. Det er mest effektivt sånn - men jeg som mor holder på å tilte av hylinga (som jeg forventer at det blir denne gangen også). Må nok overnatte borte jeg da, for jeg er så pinglete at jeg kan finne på å sabotere hele avvenninga for å få det stilt ;o) Men angående smokken - blir du ikke vekket av hyling = at ungen forventer at du dytter i henne smokken på nattestid, da? Jo, jeg blir vekket mange ganger per natt. Har ikke sovet mer enn 3 timer sammenhengende på LENGE nå, men i lang lang tid var det pga pupping på natta som tok helt av. Det ble bedre etter vi kutta nattpuppen, men hun våkner fremdeles mange ganger hver natt... Nå er senga hennes helt inntil min så jeg behøver ikke å stå opp når hun våkner da, og det er det som gjør det så enkelt på natten å bare stikke armen ut, ikke ta kampen med å være streng. Nå har hun akkurat tøyset i over 2 timer. Sovet litt, grått litt, vært bare våken litt... Så nå tror jeg sannelig at jeg skal legge meg jeg og. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har ingen råd, er bare veldig glad for at jeg aldri vente barna mine til å bruke smokk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pekka Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 forslag: få ei venninne til å være hos dere et par netter (eller andre) du får din sårt trengte søvn, og barnet en annen vane. din venninne klarer å være bestemt. kanskje du skal sove hos andre kjente, så slipper du forstyrrende uro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørkenvandreren Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 *sukk* Enda en av disse mødrene som skaper bry for seg selv og familien fordi de ikke orker å ta "kampen". Tro meg, den "kampen" blir vanskeligere/tøffere/lengre for hver uke. Så det å sitte og holde henne i hånden til hun sovner, er som å pisse i buksa - det virker som en god og behagelig løsning nå, men kommer til å være et helv... å avvenne når hun blir større. Nei, ta fighten nå mens hun er liten - skriking og dårlig nattesøvn noen netter må dere bare holde ut med. Alternativet er på sikt så mye, mye dårligere... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 *sukk* Enda en av disse mødrene som skaper bry for seg selv og familien fordi de ikke orker å ta "kampen". Tro meg, den "kampen" blir vanskeligere/tøffere/lengre for hver uke. Så det å sitte og holde henne i hånden til hun sovner, er som å pisse i buksa - det virker som en god og behagelig løsning nå, men kommer til å være et helv... å avvenne når hun blir større. Nei, ta fighten nå mens hun er liten - skriking og dårlig nattesøvn noen netter må dere bare holde ut med. Alternativet er på sikt så mye, mye dårligere... I know. Vi starter på mandag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 *sukk* Enda en av disse mødrene som skaper bry for seg selv og familien fordi de ikke orker å ta "kampen". Tro meg, den "kampen" blir vanskeligere/tøffere/lengre for hver uke. Så det å sitte og holde henne i hånden til hun sovner, er som å pisse i buksa - det virker som en god og behagelig løsning nå, men kommer til å være et helv... å avvenne når hun blir større. Nei, ta fighten nå mens hun er liten - skriking og dårlig nattesøvn noen netter må dere bare holde ut med. Alternativet er på sikt så mye, mye dårligere... Men bare så det er sagt! Jeg har foreslått det flere ganger, men orker det jo ikke alene, men pappaen gidder ikke, han syns det er behagelig måte å få henne til å sovne på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 forslag: få ei venninne til å være hos dere et par netter (eller andre) du får din sårt trengte søvn, og barnet en annen vane. din venninne klarer å være bestemt. kanskje du skal sove hos andre kjente, så slipper du forstyrrende uro. Jeg har flere ganger sovet andre steder, men får sove mindre der. Uansett blir det nok til at det er pappaen som tar natta (sitter oppe til jeg står opp) så sover han på dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Har ingen råd, er bare veldig glad for at jeg aldri vente barna mine til å bruke smokk Når alternativet er tommelen syns jeg smokken er mye bedre. Er alternativet ingenting er jeg enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Når alternativet er tommelen syns jeg smokken er mye bedre. Er alternativet ingenting er jeg enig med deg. Joda, lettere å venne dem av med smokk enn med totten - vanligvis. Selv om en ser mange barn i tre-fire års alder som fremdeles bruker smokk, er så glad jeg slipper avvenningen da. Men totten tar barna i hvertfall ut når skal forsøke å snakke eller trenger begge hender. Og totten faller ikke ut om natten, eller barnet har i hvertfall ikke problemer med å finne den, om det skulle våkne og trenge trøst ). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hvis problemet fremdeles delvis er at hun napper ut smokken med fingrene er vel tykke votter kanskje en løsning...? Ellers er jeg enig med de andre, sett foten ned - nå. Ellers har du det raskt gående. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202111-sovne-selv-uten-%C3%A5-skrike/#findComment-1439843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.