Gjest GA Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 I min familie har vi tydeligvis et vanvittig suttebehov. To av mine 5 tanter sugde på totten til de var konfirmanter, det samme gjorde jeg (etter å ha blitt fratatt smokken som 5-åring). Jeg har flere søskenbarn som har brukt smokk til de var 4-5-6 år og som har hatt store problemer med å slutte med smokk. Nå ser jeg samme problemet med jentungen, hun er 3,5 år og fullstendig avhengig av smokkene sine. Jeg vil ikke at hun skal suge på tommelen sånn som jeg, og lar henne beholde den til "faren" er over for at hun skal gå over til tott. Etter å ha "gått igjennom" familiens suttevaner har jeg funnet ut at dette må være genetisk, halvparten av alle ungene på morssiden har smokket eller tottet i årevis! Er det flere familier med høyt gjennomsnittlig sterkt suttebehov der ute? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202116-suttebehov-eller-uvane/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sybe Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Min svoger og hans datter sugde på tommelen til de var nesten i tenårene!!! Min datter hadde sugeblemmer på hendene når hun kom ut av magen!!!! Hun er nå snart tre år og har vanvittig sugebehov. Sover som regel med tre smokker. Vi er ganske strenge på smokkebruken på dagtid, men når hun er trøtt er det umulig å orke den sutringa som følger hvis hun ikke får smokken. Vi har et lite håp om at hun slutter til jul, da er hun tre år, men jeg er ikke bastant på det. Jeg har sett at hun suger på fingrene sine hvis hun ikke har smokken, og jeg vil ikke at hun skal suge på tommelen. Dét ødelegger ihvertfall tannstillingen! Om det er genetisk vet jeg ikke, men det kan virke sånn! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202116-suttebehov-eller-uvane/#findComment-1439385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.