Gå til innhold

Trening og vekt


Gjest Cycleman

Anbefalte innlegg

Gjest Cycleman

Har begynt å sykle 1 time om dagen - ca 3 mil - på ergometersykkel. Har i tillegg begynt å spise hyppigere, mindre og sunnere mat.

På fem uker gikk jeg ned sju kilo, men nå har vektnedgangen stoppet litt opp. Driver ikke med noen annen trening enn sykling.

Har hørt at det er naturlig at vektnedgangen stopper opp en liten periode. Stemmer dette?

Veide ca 100 kg når jeg begynte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lukke te

De første kiloene er lettest å bli kvitt. Det stemmer. Du må øke treningen etter hvert. Du må trene mer nå enn da du startet, skal bli veldig sliten, det er da det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pippi strømpe

det er vanlig at man når platåer i vektreduseringen. det vil si at en periode kan det gå saktere enn andre. men kroppen jobber fortsatt. kanskje mister du ikke like mye vann som du gjorde tidligere. ofte kan vekten stoppe litt opp men du kan merke på målene på kroppen at treningen fungerer. jeg vil anbefale å legge inn styrketrening. det som er bra med styrketreningen er at den øker fettforbrenningen, og fettforbrenningen varer i flere timer etter avsluttet styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...