Gå til innhold

10 år og 24 kilo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest visner bort?

http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/drengevaeksttabel.htm

Nederste grense for lav vekt på 10-årig gutt her er 26 kg. Jente 25,5. 24 kg er tynt, men litt vanskelig å si når man ikke vet barnets høyde. (eller har jeg slurvet med lesingen av innleggene igjen?!)

Barnet er 140 cm langt.

Spiser som regel ett måltid pr dag å det er kveldsmat.

Gjest visner bort?

Gå til legen. Minstemann er 9 år, er lang og tynn og veier over 30 kg.

Takk Dorthe!

Det er greit å høre vekt på barn som er omtrent like gammel som mitt barn sånn at vi kan sammenligne.

Det er jo tydelig at her er det ikke bra for 6 kilo i forskjell er ganske mye når den som er 6 kilo mer også er tynn.

Gjest visner bort?

24 kilo for en 10-åring virker lite. MEN det som er verre er jo at personen går ned i vekt og ikke spiser ordentlige måltider.

Gå til lege. Det kan være mange andre grunner enn spiseforstyrrelser også. Div. sykdommer/matintoleranse osv. kan også virke inn. Dere kan jo også begynne med helsesøster på skolen.

Men uansett bør du ta tak i dette.

Ja det er akkurat det som bekymrer meg også at h*n går ned i vekt,for barn går da ikke ned i vekt uten at det er noe?

Vi får nok kontakte lege en av de nærmeste dagene.

Gjest visner bort?

En BMI på 12,25 er meget alvorlig! Barnet må til lege med en gang, akutt.

Det er ikke tid for å vente på legetime i en uke eller to, barnet må ses av lege i dag.

Ikke for å jage deg opp eller skremme deg, men det er et faktum.

Lykke til!

Skal nok kontakte lege en av de nærmeste dagene ja.

Akutt synes jeg ikke det er.

Annonse

Takk Dorthe!

Det er greit å høre vekt på barn som er omtrent like gammel som mitt barn sånn at vi kan sammenligne.

Det er jo tydelig at her er det ikke bra for 6 kilo i forskjell er ganske mye når den som er 6 kilo mer også er tynn.

Jeg veide han akkurat nå jeg og han veide faktisk 35 kg.

Oij det var jo enormt til forskjell da.

etter helgen blir det telefon til legen.

Ja, det tror jeg du burde gjøre. Det kan være helt ufarlig som matallergi eller livstruende.

Jeg ønsker deg lykke til i hvert fall, skriv inn og fortell hva legen sier da. Jeg kjenner jeg blir bekymret på ungens vegne jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...