Gå til innhold

barnehagepriser/kontantstøtte

Gjest håper noen har anledning å svare

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser at kontantstøtten skal beholdes, men kun til de som faktisk er hjemme med barna og ikke til betaling av svarte dagmammer. Lurer på om noen vet hva det ble ut av foreldrebetalingen i barnehagen? Blir den redusert fra 01.01.06 eller? Og hva tid trer dette statbudsjettet i gang. Hvis de fjerner kontantstøtten blir det da fra 01.01.06 eller? For de som bruker dette til betaling av barnepass.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202156-barnehagepriserkontantst%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blomsterløk

Hørte på nyhetene i morges at redusert betaling for bhg _ikke_ vil tre i kraft fra 1. januar, som den nye regjeringen lovte i sin valgkamp. Overrasket??? Nei, det er jeg ikke.

Hørte også at kontantstøtten ikke forsvinner før 2008.

Mulig jeg har misforstått.. Men kontantstøtta er visst freda for de 4 neste årene.

Tror den forbeholdes hjemmeværende først etter at det er blitt full bhg-dekning?

Maksprisen i b.hg skal ned i løpet av 2006 (hørte jeg på radioen i morges), så da skjer det sikkert ikke før 1.jan 2007.. :o)

Gjest blomsterløk

Det skal visst bli en noe redusert foreldrebetaling (antydet 2250) fra 1. januar.

Men hvor leste du om at kontantstøtten skulle forbeholdes dem som faktisk er hjemme ? Jeg lurer veldig på hvordan de har tenkt å kontrollere det.

Den nye regjeringen har uttalt at kontantstøtta bare skal være for de som faktisk er hjemme med barna. Men om det blir slik vet jeg ikke helt.

Men ang. redusert foreldrebetaling i bhg, jeg hørte på nyhetene i morges at det ikke ble noe av.

Det skal visst bli en noe redusert foreldrebetaling (antydet 2250) fra 1. januar.

Men hvor leste du om at kontantstøtten skulle forbeholdes dem som faktisk er hjemme ? Jeg lurer veldig på hvordan de har tenkt å kontrollere det.

Leste dette her:

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article1780333.ece

Annonse

Sorry her:-)

http://web3.aftenbladet.no/innenriks/politikk/article226595.ece

Mvh

Det må jo være omtrent umulig å kontrollere det?

Og hva med de som jobber ettermiddag/kveld/skift, og er hjemme med de små på dagen?

Får de kontantstøtte da?

De kan jo uten at noen kan finne ut av det, skaffe seg dagmamma på dagtid f.eks..

Tror nok den blir som den er helt til den blir tatt bort.

Det må jo være omtrent umulig å kontrollere det?

Og hva med de som jobber ettermiddag/kveld/skift, og er hjemme med de små på dagen?

Får de kontantstøtte da?

De kan jo uten at noen kan finne ut av det, skaffe seg dagmamma på dagtid f.eks..

Tror nok den blir som den er helt til den blir tatt bort.

Det er akkurat det jeg også tenker. Kan ikke skjønne hvordan dette er praktisk mulig.

Latterlig, det er det eneste fornuftige med kontantstøtten - at den gir en viss rettferdighet. Altså at de som ikke får barnehageplass kan få litt kompensasjon slik at de kan betale barnepass. (Debatten om "svarte"/"hvite" dagmammer er en helt annen).

Gjest Elextra

Stusser over at de rødgrønne vil fortsette med kontantstøtte til de som er hjemmeværende.

Det var jo nettopp dette som opprinnelig var KrFs motiv for kontantstøtten, "og belønne mor for å holde seg ved kjøkkenbenken", populært sagt. Fordi dette ikke var helt PK hadde de et subsidiært motiv, nemlig å kompensere for manglende statsstøtte ved at man ikke fikk subsiert barnehageplass, og måtte betale parnepass selv.

Underlig at de rødgrønne støtter dette gamle KrF- formålet, som ikke akkurat bidrar til økt likestilling. Vet selvsagt at det også kan være far som er hjemme, men i praksis vet vi at det gjerne blir mor.

Annonse

De færreste er vel sjokkert over at det ikke blir makspris på 1750,- fra nyttår.

Hvis man skal innføre en ordning der bare hjemmeværende får kontantstøtte, må man innføre kontroller med det og.

Lurer på hvordan det skal arte seg....

Og de som har dagmamma på deltid......?

Nei, kutt ut hele kontantstøtten og sats på ordentlige barnehager.

OG makspris som er akseptabel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...