Gå til innhold

Å jobbe som dagmamma

Anbefalte innlegg

Gjest mamsyene

Jeg er for tiden hjemme med mine to barn. En på fem år som går i barnehage og en gutt på et år som jeg har hjemme. Min mann jobber mye.

Egentlig så føler jeg meg trett om dagen. Synes det er noe å gjøre hele tiden og etåringen er jo ganske så turbo. Men føler allikevel jeg ikke har så mye i forhold til andre. Om jeg velger å gå i vanlig jobb til neste år så føles det forferdelig slitsomt. Jeg plages også mye av hodepine og det blir vel ikke bedre om jeg jobber ute. Det må jo bare bli enda mere slitsomt.

Så vurderer jeg å bli dagmamma. Kanskje det blir greit for den minste med selskap. Da er jeg jo også bare nødt til å overse husarbeidet og kan kun være med barna. Ikke minst vil det være deilig å få litt bedre råd. Er så lei av å hele tiden måtte spare. Men hvor slitsomt er det? Er jo nødt til å ha mere inntekt etter hvert. Så hva skal jeg gjøre? Håper på gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202162-%C3%A5-jobbe-som-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det var koselig også.

Jeg har vært dagmamma i to år. Hadde et barn på 1 år selv og samme alder på barnet som jeg passet.

Barna leker ikke sammen i den alderen, men har mye glede av hverandre alikevel.

Jeg opplevde at jeg var like trøtt når dagen var omme som når jeg jobbet i vanlig jobb.

Begge barna sov en time på dagen og når jeg hadde lagt begge, så pleide jeg å legge meg nedpå for å hvile litt jeg også. Det gav overskudd til resten av dagen. Så små barn krever masse pass og oppmerksomhet og kos.

Men det er alikevel en grei jobb for man slipper ut tidlig om morgenen og det er godt å ta det med ro. Særlig dagbarnet har godt av å slappe av en time fra morgenen etter å ha stresset hjemme sammen med sin familie for å komme tidsnok.

Men som sagt så må det sees på som en jobb fordi det krever ens energi like mye som en annen jobb ville ha gjort.

Gjest mirakel*2?

Jeg har vært dagmamma i to år. Hadde et barn på 1 år selv og samme alder på barnet som jeg passet.

Barna leker ikke sammen i den alderen, men har mye glede av hverandre alikevel.

Jeg opplevde at jeg var like trøtt når dagen var omme som når jeg jobbet i vanlig jobb.

Begge barna sov en time på dagen og når jeg hadde lagt begge, så pleide jeg å legge meg nedpå for å hvile litt jeg også. Det gav overskudd til resten av dagen. Så små barn krever masse pass og oppmerksomhet og kos.

Men det er alikevel en grei jobb for man slipper ut tidlig om morgenen og det er godt å ta det med ro. Særlig dagbarnet har godt av å slappe av en time fra morgenen etter å ha stresset hjemme sammen med sin familie for å komme tidsnok.

Men som sagt så må det sees på som en jobb fordi det krever ens energi like mye som en annen jobb ville ha gjort.

Jeg synes det krevde mer energi enn en vanlig jobb, men jeg hadde dagbarnet hele 9 timer dagen. Det var veldig godt å slutte og begynne i vanlig jobb synes jeg.

Det er vel litt avhengig av hva slags jobb du har (eller søker).

Å være dagmamma er vel ikke noe man gjør for å få det mindre strevsomt, trodde jeg.

Det kan være at et evt dagbarn kommer godt overens med ditt barn, og det kan være at det ikke gjør det.

Klart at det å komme seg avgårde om morgenen kan være slitsomt.

Det slipper en jo dersom man er hjemme.

Mange ting spiller inn; økonomi, avstand til jobb, barnehagetilbudet.

Dere vet best hva som er best for dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...