Gå til innhold

Hypospadi

Anbefalte innlegg

hanseriklenvei

Hei

Jeg har en sønn på snart 5 år, som har Hypospadi. Vi har fått tid for operasjon på Rikshospitalet, men er veldig usikre på hva vi skal gjøre. Det er en lett hypospadi han har, der urinrøret munner ut litt før penishodet, men penis er helt rett under ereksjon.

Han går hele tiden og drar seg nedentil, og sier at tissen går innover. Har dette noe med det å gjøre?

Og hvorfor er det bedre å ta operasjon nå, enn å vente til han blir eldre.

Grunn til at vi er usikre, er at legene sier dette er en kosmetisk operasjon, men av og til med komplikasjoner (ca. 25%).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202180-hypospadi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår sønn var inne på RH med omtrent samme grad av Hypospadi som du forteller.

Det er visst lettere å gjøre det når de er små. Jeg gruet meg veldig fordi det er en stor operasjon som fører til ett relativt langt sykeleie (to uker i rullestol tror jeg) og en operasjon til senere.

Min sønn var inne med narkose, tok tester osv., men de valgte å ikke operere. Fikk ikke vite det før han kom ut igjen av operasjonsrommet. De sa det var så lite og at det var kun kosmetisk. Dette kunne han få gjort noe med hvis det plaget han i puberteten.

Så han slapp og er ikke veldig plaget, annet enn at han er litt slumsete når han tisser.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202180-hypospadi/#findComment-1443023
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...