Gå til innhold

Oppdatering "ekkelt" spm, + nytt spm :)

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica

Har nå snakket med ped.leder om dette. Hun hadde ikke tid til å prate så mye akkurat da, men vi skal ta det opp på personaltmøte. Fikk ett inntryk av at hun forstår meg, men vil å tilfredstille foreldrenes krav.

Jeg har og pratet med de andre på jobben, og de sier at de synes dette er veldig drøyt.

Så idag, da måtte jeg skifte på to som hadde bæsjet på seg (samtidig) Måtte skylle den ene trusa (ped.leder sa jeg ikke trengte å ta den andre). Skylte den i et badekar.. Det luktet noe helt for j*ævlig og jeg skylte og skylte, men det ble ikke noe bedre. Jeg brekte meg flere ganger.

Til slutt gikk jeg og sa at jeg ikke klarte mer. Da hadde jeg holdt på med dette i til sammen 40 min!

Så nå blir mitt spm, kan jeg i det hele tatt nekte å gjøre dette? Eller har jeg ingen rettigheter..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202215-oppdatering-ekkelt-spm-nytt-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke mine bæsjet seg ut i barnehagen, men hadde det vært tilfelle så hadde jeg ikke forventet at personalet skulle gjøre annet enn å vippe hard bæsj i do og så hive trusa i en pose og knyte den igjen. Hadde det vært balut-skit så hadde jeg gjerne sett at de hadde kastet hele trusa... Det hadde jeg nok kommet til å gjøre selv! :o)

Jeg ville aldri forlangt at personalet i barnehagen skulle bruke tiden til å skylle undertøyet til barnet mitt.

Snakk med lederen og forklar hvor mye tid & krefter du må bruke på dette - tid du heller kunne brukt på barna. Og ta det evt opp på et foreldremøte. Jeg er sikker på at så å si alle foreldrene vil forstå problemstillingen når de blir det forklart på en skikkelig måte.

Gjest M.Angelica

Nå har ikke mine bæsjet seg ut i barnehagen, men hadde det vært tilfelle så hadde jeg ikke forventet at personalet skulle gjøre annet enn å vippe hard bæsj i do og så hive trusa i en pose og knyte den igjen. Hadde det vært balut-skit så hadde jeg gjerne sett at de hadde kastet hele trusa... Det hadde jeg nok kommet til å gjøre selv! :o)

Som oftest er det blaut det er snakk om, i store mengder!

*Blir kvalm bare på tanken*

Skjønner ikke helt hvordan de rengjør trusene hjemme heller. Det må da lønne seg (på mange måter) å bare kjøpe nye =)

Gjest M.Angelica

Dersom ped lederen har litt mellom ørenene skjønner hun at det er viktigere at du er sammen med barna enn å stå på do og spyle dritt! Ta det opp på personalmøte og foreldremøte.

"viktigere at du er sammen med barna enn å stå på do og spyle dritt"

Hehe..denne setninga var bare helt genial. Den stjeler jeg til personalmøte! ;)

Er forøvring helt enig med deg =)

Annonse

Gjest M.Angelica

Jeg ville aldri forlangt at personalet i barnehagen skulle bruke tiden til å skylle undertøyet til barnet mitt.

Snakk med lederen og forklar hvor mye tid & krefter du må bruke på dette - tid du heller kunne brukt på barna. Og ta det evt opp på et foreldremøte. Jeg er sikker på at så å si alle foreldrene vil forstå problemstillingen når de blir det forklart på en skikkelig måte.

Jeg skal forklare i detalj om jeg må! Dette finner jeg meg rett og slett ikke i!

(Og som ansatt i b.hg finner man seg i mye ;)

Gjest M.Angelica

Gutten vår på 2 har slutta med bleie, men hatt et par bæsjeuhell. De kvitter seg med bæsjen, ikke noe mer. Trusa legges i pose, så vipper jeg den bare inn i vaskemaskinen når jeg kommer hjem. Helt greit.

Det er sånn jeg alltid har gjort og det er nok sånn jeg vil fortsette og =)

Ellers så får de gi meg sparken ;)

Gjest M.Angelica

Ikke frekt ment altså, men jeg kan ikke noe om arbeidsfordeling i barnehage. Men er du den eneste som må gjøre dette? Ellers må det jo være et problem for de andre og...

Jeg er ikke den eneste som gjør dette, nei.

Er ped.leder og styrer som har bestemt dette. For oss andre så er det et problem. Men det ble bestemt i går, så vi har ikke hatt personalmøte enda. Bare fått beskjed om at vi må gjøre det!

De andre synes å det er ekkelt.. Men med opptil 6 uhell pr dag, så må alle ta sin gang

Jeg er ikke den eneste som gjør dette, nei.

Er ped.leder og styrer som har bestemt dette. For oss andre så er det et problem. Men det ble bestemt i går, så vi har ikke hatt personalmøte enda. Bare fått beskjed om at vi må gjøre det!

De andre synes å det er ekkelt.. Men med opptil 6 uhell pr dag, så må alle ta sin gang

Jepp. Kan du ikke tilkalle styrer hver gang det er et tilfelle så kan hun gjøre det sjæl?

Hehe... eller kanskje ikke. ;)

Annonse

Som oftest er det blaut det er snakk om, i store mengder!

*Blir kvalm bare på tanken*

Skjønner ikke helt hvordan de rengjør trusene hjemme heller. Det må da lønne seg (på mange måter) å bare kjøpe nye =)

Så ofte som KappAhl kjører "ta 3 betal for 2"-kampanjer også på 2- og 3-pk undertøy for barn så koster det ikke mange kronene for ei truse...

"Hadde det vært balut-skit så hadde jeg gjerne sett at de hadde kastet hele trusa... Det hadde jeg nok kommet til å gjøre selv! :o) "

Jeg har faktisk kastet truser! Men jeg skjønner jo at ikke bhg-personalet gjør _det_, da! ;-)

Det er faktisk publisert fra Statens folkehelsetilsyn at barn med diaré ikke skal i bhg - så da er jo det avgjort :)

Men jeg har selvfølgelig bare papirutgaven her, og klarer ikke finne det på nett. I allefall: MSIS rapport nr. 10/96.

Hehehe, håper de oppretter egne barnehager for unger som har feil med tarmene, unger som har intoleranser og de ungene som har midlertidig intoleranser i månedsvis etter sykdom.

For ikke å snakke om de som har spist for mye svisker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...