Gjest Persille Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hehehe, håper de oppretter egne barnehager for unger som har feil med tarmene, unger som har intoleranser og de ungene som har midlertidig intoleranser i månedsvis etter sykdom. For ikke å snakke om de som har spist for mye svisker. Vel, diaré er jo tross alt en god kilde til bakterier, virus og generell smitte. Hvordan hadde du likt det om ditt barn krøp på et gulv at annet barn stadig hadde uhell med diaré nedover i skoene etc? Det er jo en grunn til at det er slike regler 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202215-oppdatering-ekkelt-spm-nytt-spm/page/2/#findComment-1442974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surreal Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg syns det høres VELDIG uforsvarlig ut at du stadig skal stå å skylle rene trusene ved uhell! Det tar alltid tid å skifte ved bæsjeuhell, men skal du spyle trusa ren i tillegg, tar dette mye ekstra tid. Jeg lurer da på hva styreren/ped.leder har vurdert i forhold til sikkerheten (til resten av barnegruppa)? Det vil jo i praksis si at en voksen forsvinner fra avdelingen opptil _4_ timer hver dag (hvis jeg har regnet riktig; 6 X 40 min). Om man modererer dette tallet litt (regner med at 40 min var et ekstraordinært tilfelle?), og sier 25 min pr skift, er det uansett 2.5 timers bæsjeopprydning hver dag! Hvordan kan de si at dette er forsvarlig??? Et tips kan forøvrig være å dokumentere all den tiden dere bruker på slike ting, skriv det ned, da kan dere bedre slå i bordet når dere har fakta svart på hvitt. Dette stjeler HELT KLART for mye tid! Jeg syns at barnet ikke høres helt klar ut for bleieslutt når h*n har 6 uhell pr dag. Jeg syns derfor barnehagen heller skal bruke ressursene sine på å følge opp dette barnet, slik at bæsjen kommer i potte/do - i stedet for å ta "følgene" etterpå, med alt ekstraarbeidet. Tar garantert mye mindre tid! Jeg lurer også på hvordan de (styrer/ped.leder) forsvarer dette hygienisk. Hvor mener de at bæsjen skal fjernes/trusene vaskes? I håndvasken? Jeg lurer virkelig på hva helsemyndighetene ville sagt til en slik jevnlig praksis. (En ting er "en gang i blant", men dette er tross alt OFTE). Over til vår praksis; vi gjør som alle andre foreldre&ansatte har beskrevet; fjerner det som fjernes kan - ned i do. Klærne (med bæsjerester på) puttes i en pose eller to som knyttes og sendes hjem. Så får foreldrene vurdere hva de vil gjøre med den. Håper dine overordnede er lydhøre for innspillene deres! Lykke til! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202215-oppdatering-ekkelt-spm-nytt-spm/page/2/#findComment-1444588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg syns det høres VELDIG uforsvarlig ut at du stadig skal stå å skylle rene trusene ved uhell! Det tar alltid tid å skifte ved bæsjeuhell, men skal du spyle trusa ren i tillegg, tar dette mye ekstra tid. Jeg lurer da på hva styreren/ped.leder har vurdert i forhold til sikkerheten (til resten av barnegruppa)? Det vil jo i praksis si at en voksen forsvinner fra avdelingen opptil _4_ timer hver dag (hvis jeg har regnet riktig; 6 X 40 min). Om man modererer dette tallet litt (regner med at 40 min var et ekstraordinært tilfelle?), og sier 25 min pr skift, er det uansett 2.5 timers bæsjeopprydning hver dag! Hvordan kan de si at dette er forsvarlig??? Et tips kan forøvrig være å dokumentere all den tiden dere bruker på slike ting, skriv det ned, da kan dere bedre slå i bordet når dere har fakta svart på hvitt. Dette stjeler HELT KLART for mye tid! Jeg syns at barnet ikke høres helt klar ut for bleieslutt når h*n har 6 uhell pr dag. Jeg syns derfor barnehagen heller skal bruke ressursene sine på å følge opp dette barnet, slik at bæsjen kommer i potte/do - i stedet for å ta "følgene" etterpå, med alt ekstraarbeidet. Tar garantert mye mindre tid! Jeg lurer også på hvordan de (styrer/ped.leder) forsvarer dette hygienisk. Hvor mener de at bæsjen skal fjernes/trusene vaskes? I håndvasken? Jeg lurer virkelig på hva helsemyndighetene ville sagt til en slik jevnlig praksis. (En ting er "en gang i blant", men dette er tross alt OFTE). Over til vår praksis; vi gjør som alle andre foreldre&ansatte har beskrevet; fjerner det som fjernes kan - ned i do. Klærne (med bæsjerester på) puttes i en pose eller to som knyttes og sendes hjem. Så får foreldrene vurdere hva de vil gjøre med den. Håper dine overordnede er lydhøre for innspillene deres! Lykke til! hilsen Takk for et fint innlegg! Er helt enig i det du skriver, Jeg kommer til å svare et lengre svar etter vi har hatt møte. =) Må bare kommentere dette: "Jeg syns at barnet ikke høres helt klar ut for bleieslutt når h*n har 6 uhell pr dag. Jeg syns derfor barnehagen heller skal bruke ressursene sine på å følge opp dette barnet, slik at bæsjen kommer i potte/do - i stedet for å ta "følgene" etterpå, med alt ekstraarbeidet. Tar garantert mye mindre tid!" Det er tre barn dette er snakk om, og opptil to ganger pr barn. Det minste barnet er helt klart ikke moden nok for å slutte med bleie. Vi tar h*n en gang i timen på do (hele dagen), men uhell skjer for det. Så vi bruker allerede mye tid på denne ungen. Og nå vil foreldrene vi skal bruke mer. Jeg synes dette er drøyt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202215-oppdatering-ekkelt-spm-nytt-spm/page/2/#findComment-1445631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.