Gå til innhold

hvor i søskenflokken er du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

10

• Dorthe

9

• skorpionfisken

4

• mariaflyfly

3

Gjest storesøster her

Jeg er eldst, jente, har to yngre brødre.

De vernet nok mest rundt meg, pga at jeg er jente. Gutta fikk nok lov til mer enn det jeg gjorde da jeg var på deres alder.

Ellers har vi hatt en helt topp barndom. Synes jo selvfølgelig at vi hadde det strengt da vi vokste opp, men idag skjønner jeg dem :o)

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg er eldst. Har to yngre brødre.

Det at jeg er eldst har nok preget meg.

Jeg har litt kontrollbehov, spesielt ovenfor den ene broren min.

Han er skilt og har datteren annehver uke og har litt dårlig økonomi. Jeg er nok litt fæl til å skulle passe på dem, og jeg tror ikke han liker det så godt bestandig. Andre ganger tror jeg han synes det er fint.

Gjest M.Angelica

Jeg er eldst, jente, har to yngre brødre.

De vernet nok mest rundt meg, pga at jeg er jente. Gutta fikk nok lov til mer enn det jeg gjorde da jeg var på deres alder.

Ellers har vi hatt en helt topp barndom. Synes jo selvfølgelig at vi hadde det strengt da vi vokste opp, men idag skjønner jeg dem :o)

Dette innlegget kunne jeg ha skrevet.. helt likt som meg =)

Gjest harikkenoenick ;)

Nest yngst. Har en lillebror, to storesøstre og en storebror.

Det var vel greit når vi var ganske små, men etterhvert fant ofte søstrene mine på ting sammen, det samme gjorde brødrene mine. Selvfølgelig syntes jeg det var sårt å bli holdt utenfor sånn, men jeg hadde jo idretten, så jeg "trengte vel ikke dem".

Nå som vi alle er voksne, holder 3 av dem kontakten, ene søstera mi prater ingen så mye med- enten jobber hun eller så fester hun.

Vi har merka at hun er mer "fraværende" nå enn hun var for ett år siden så jeg regner med at hun bearbeider sorgen over mor enda!

Annonse

Ja, ansvaret er til tider veldig tungt å bære alene. Og det blir vel ikke bedre etter hvert, heller... :o(

Hvis det blir verre nå så holder jeg ikke ut. Hadde de enda gjort det jeg sa men her skal ikke jeg bestemme og så er det jeg som blir sittende med problemet tilslutt uansett.

Jeg er yngst, mine to eldre søsken er såpass mye eldre at vi ikke ble jevnbyrdige før jeg rundet 18-20 år. Men nå har vi et flott forhold alle tre! :o)

Jeg ble ikke spesielt bortskjemt fordi jeg var minst, men noen fordeler hadde jeg sikkert. :o)

Det høres veldig, veldig kjent ut.

Godt å høre at det er flere enn meg.

Nå er jeg så heldig (uheldig?) at jeg ikke kan hjelpe med noe praktisk som vasking og slike ting da men alt det andre og et hjelpeapperat som ikke funker og en far som er tafatt. Hjelp meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...