Gå til innhold

hvor i søskenflokken er du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

10

• Dorthe

9

• skorpionfisken

4

• mariaflyfly

3

Godt å høre at det er flere enn meg.

Nå er jeg så heldig (uheldig?) at jeg ikke kan hjelpe med noe praktisk som vasking og slike ting da men alt det andre og et hjelpeapperat som ikke funker og en far som er tafatt. Hjelp meg :o)

Kanskje vi burde starte en forening.

FTSFEASOTF - Foreningen til støtte for enebarn av syke og tafatte foreldre.

Eller kanskje løsningen er å jobbe for at det blir tillatt å adoptere voksne søsken?

Kanskje vi burde starte en forening.

FTSFEASOTF - Foreningen til støtte for enebarn av syke og tafatte foreldre.

Eller kanskje løsningen er å jobbe for at det blir tillatt å adoptere voksne søsken?

Hihi, du og jeg kan starte den vi og så kan vi se hvor mange medlemmer vi klarer å samle :o)

Jeg er eldst av 3 søsken. Har en 2 år yngre søster og en 5 år yngre bror.

Mye av det som jeg som eldstemann opplevde med en søster som ikke er så mye yngre enn meg, har preget hvor tett jeg selv har valgt å få barn, samt å unngå en del feller, som er lette å trø i.

Annonse

Gjest Elextra

Jeg er eldst, jente, har to yngre brødre.

De vernet nok mest rundt meg, pga at jeg er jente. Gutta fikk nok lov til mer enn det jeg gjorde da jeg var på deres alder.

Ellers har vi hatt en helt topp barndom. Synes jo selvfølgelig at vi hadde det strengt da vi vokste opp, men idag skjønner jeg dem :o)

Småsøsken får gjerne alltid lov til mer, uansett kjønn.

Annonse

Storesøster til en bror. 4 år forskjell. Helt greit egentlig, men jeg la merke til at han fikk tidligere lov til å gjøre ting jeg ikke fikk lov til på samme alder! Husker bl.a. hvilket faens rabalder det var da jeg skulle overnatte hos kjæresten min. Og at det ikke blei stilt spørsmål om det engang da brodern skulle det samme.

Han er egentlig ganske bortskjemt, og vi krangla mye som barn, men vi har en veldig god tone nå, og jeg er superglad i han. :)

Storesøster til en bror. 4 år forskjell. Helt greit egentlig, men jeg la merke til at han fikk tidligere lov til å gjøre ting jeg ikke fikk lov til på samme alder! Husker bl.a. hvilket faens rabalder det var da jeg skulle overnatte hos kjæresten min. Og at det ikke blei stilt spørsmål om det engang da brodern skulle det samme.

Han er egentlig ganske bortskjemt, og vi krangla mye som barn, men vi har en veldig god tone nå, og jeg er superglad i han. :)

Forskjellsbehandlingen kom nok ikke bare av at du er eldst.

Foreldre har også en tendens til å beskytte jenter mer enn gutter, ikke minst når det gjelder overnatting hos kjærester :)

Forskjellsbehandlingen kom nok ikke bare av at du er eldst.

Foreldre har også en tendens til å beskytte jenter mer enn gutter, ikke minst når det gjelder overnatting hos kjærester :)

Hehe, den tanken slo meg også, og det blei selvsagt brukt mot faren min for alt det var verd. ;)

"Det er BARE fordi jeg er jente!"

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...