Gå til innhold

hvor i søskenflokken er du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

10

• Dorthe

9

• skorpionfisken

4

• mariaflyfly

3

Jeg er i midten og trives her. Har aldri vært noen forskjellsbehandling mellom meg og mine søsken egentlig, annet enn at foreldrene mine ble litt "romsligere" med regler etterhvert som barna kom til, søsteren min har definitivt hatt det strengere enn meg, og brødrene våre har hatt den absolutt frieste oppveksten, hehe. Og vi får til stadighet høre "jamen de er jo GUTTER!" (og yngst (tvillinger), litt bortskjemte må de jo bli;).

Det har vært MYE krangling i oppveksten da, ganske stor alderforskjell mellom oss, men nå som vi er voksne, har vi et veldig bra forhold :)

Hehe, den tanken slo meg også, og det blei selvsagt brukt mot faren min for alt det var verd. ;)

"Det er BARE fordi jeg er jente!"

;)

"Det er BARE fordi jeg er jente!"

*LOL* Gjett om jeg har brukt det selv også!

Så jeg går bare og venter på at min egen datter skal ta det i bruk en vakker dag...

Annonse

yngst, og har to eldre søstre. Fikk nok mindre oppmerksomhet pga at alt var gjort /klart og opplevd av andre tidligere. Fikk lov til ting senere enn de eldre søstrene fordi jeg var minst (og dermed for liten), selv om eldstesøster fikk lov til de samme tingene på samme alder, fordi hun var eldst og dermed stor..;)

Har blitt hundset med av storesøsken, og ikke tatt så alvorlig av foreldre fordi jeg var liten. alltid. Husker i alle fall at det føltes sånn da;) Men vi er født tett, og jeg har selv valgt å få barn tett, fordi jeg er svært glad for at jeg har søstrene mine, og vi har et flott forhold:)

Gjest hushora

Jeg er eldst av 3 søsken. Har en 2 år yngre søster og en 5 år yngre bror.

Mye av det som jeg som eldstemann opplevde med en søster som ikke er så mye yngre enn meg, har preget hvor tett jeg selv har valgt å få barn, samt å unngå en del feller, som er lette å trø i.

Kan du utdype det litt? Har foreløpig to jenter med 2 års aldersforskjell selv..

fei1365380229

Jeg er eldst. Har en bror som er veldig mye yngre enn meg.

Jeg var vel litt sjalu på han, og så fikk han lov til alt mulig og så fikk jeg kjeften. Ellers så har det vel vært greit nok.

Jeg har valgt å få fire barn selv og relativt tett. Har alltid savnet søsken som var mer nær meg i alder når jeg ble voksen og det får mine barn :o)

Annonse

Jeg er yngst, mine to eldre søsken er såpass mye eldre at vi ikke ble jevnbyrdige før jeg rundet 18-20 år. Men nå har vi et flott forhold alle tre! :o)

Jeg ble ikke spesielt bortskjemt fordi jeg var minst, men noen fordeler hadde jeg sikkert. :o)

Jeg gjettet at du var yngst, faktisk :P

Klart du også skal få være med i den foreningen. Jammen meg godt å høre at det er flere som er enig med meg.

Jeg har ei god venninne som garantert også blir medlem. Vi har egentlig hatt en del møter allerede, når jeg tenker meg om. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...