Gå til innhold

Jeg har vært i England...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

18

• Lillemus

7

• mariaflyfly

4

• nanna

4

Mest aktive i denne tråden

Jøss, jeg har bare gode erfaringer med Norwegian, jeg! Og på Standsted var de veldig hyggelige og hjelpsomme den gangen jeg glemte å ta med vogna til Lillemann fra rullebåndet og kom på det 5-6 timer og et par øl seinere. ;)

Lillemann satt fremdeles i vognen?

Med vennlig hilsen

Jøss, jeg har bare gode erfaringer med Norwegian, jeg! Og på Standsted var de veldig hyggelige og hjelpsomme den gangen jeg glemte å ta med vogna til Lillemann fra rullebåndet og kom på det 5-6 timer og et par øl seinere. ;)

-ler- Bra gjort.

Jeg har gode erfaringer med innenlands reiser, så jeg var overrasket. Det kan være de har hatt en dårlig uke (eller jeg var svært uheldig), men jeg tror ikke jeg tør å ta sjansen på det.

-ler- Bra gjort.

Jeg har gode erfaringer med innenlands reiser, så jeg var overrasket. Det kan være de har hatt en dårlig uke (eller jeg var svært uheldig), men jeg tror ikke jeg tør å ta sjansen på det.

Jeg har flydd med de 3-eller 4 ganger og bare vært fornøyd. :)

Annonse

Du får trøste deg med at til neste tur har du lært å unngå noen av de verste problemene....

Jeg er usikker på hvordan vi skal unngå at flyselskapet mister og ødelegger baggasjen vår, åpner innsjekkingen altfor sent, nekter oss ekstra service ved ombordstigning når vi har spedbarn, forlanger at vi tar med gigantiske plastruller for å pakke spesialbaggasje...

Jeg vet seriøst ikke hvordan vi kunne ha unngått noe av dette? Hvis du har tips, så blir jeg glad :) Rent bortsett fra å bytte flyselskap, det skal jeg uansett gjøre.

Jeg er usikker på hvordan vi skal unngå at flyselskapet mister og ødelegger baggasjen vår, åpner innsjekkingen altfor sent, nekter oss ekstra service ved ombordstigning når vi har spedbarn, forlanger at vi tar med gigantiske plastruller for å pakke spesialbaggasje...

Jeg vet seriøst ikke hvordan vi kunne ha unngått noe av dette? Hvis du har tips, så blir jeg glad :) Rent bortsett fra å bytte flyselskap, det skal jeg uansett gjøre.

Mye av det som skjedde er nok dessverre uavhengig av flyselskapet.

Det lønner seg å ta vare på plastposen man får på Gardermoen, i utlandet finnes ikke sånt. Aldri. Om man ikke river i stykker posen kan man fint bruke den på returen også.

Bagasje blir borte imellom, sånn er det bare. Forsikringsselkapet mitt dekker nødvendig innkjøp med inntil 2000 pr pers derfsom bagasjen er mer enn fire timer forsinket, og det blir den lett om du ikke har den med deg når du forlater flyplassen. Så det ville dekt nytt sete.

Det er slitsomt å reise med små barn, men man lærer etterhvert. Blant annet glemmer man ikke bæresele, og kjøper en lett trille fordi store vogner sjelden har godt av behandlinga de får.

Vi har stort sett fått gå ombord først når vi har reist med poden, men da vi dro hjem fra Riksen siste gangen, med et barn som 5 dager før hadde gjennomgått en stooor åpen hjerteoperasjon + en baby på 10 mnd fikk vi ingen ekstraservice nei...

Jeg satt i det traaaaange setet og prøvde å amme en baby og klarte knapt puste husker jeg. SAS eller Braathen, husker ikke hvilket (dette var før sammenslåingen).

Stress var vi forberedt på, derfor vi ringte og spurte Norwegian hva vi kunne forvente fra de... ;)

Det gikk ikke så bra på flyet, men de var hyggelige og hjelpsomme, det var fint. Babyen kastet opp over hele sambo på turen til England. På turen tilbake hadde han ikke sovet på fem timer og skrek mye av veien. Folk kommenterte, i det vi gikk av: "Åh, så han er endelig stille" :P

Jeg tror nok også du får ekstra hjelp om du er alene. Vi var to og det var derfor ingen som tenkte at vi kanskje trengte å gå ombord først.

Du må ha vært uheldig. Reiste med Norwegian fra Værnes - Stansted tidligere i år og mener bestemt at folk i følge med små barn fikk gå ombord først.

Vi var veldig fornøyde med servicen både på flyplassene og på flyet.

Mye av det som skjedde er nok dessverre uavhengig av flyselskapet.

Det lønner seg å ta vare på plastposen man får på Gardermoen, i utlandet finnes ikke sånt. Aldri. Om man ikke river i stykker posen kan man fint bruke den på returen også.

Bagasje blir borte imellom, sånn er det bare. Forsikringsselkapet mitt dekker nødvendig innkjøp med inntil 2000 pr pers derfsom bagasjen er mer enn fire timer forsinket, og det blir den lett om du ikke har den med deg når du forlater flyplassen. Så det ville dekt nytt sete.

Det er slitsomt å reise med små barn, men man lærer etterhvert. Blant annet glemmer man ikke bæresele, og kjøper en lett trille fordi store vogner sjelden har godt av behandlinga de får.

Hva jeg var irritert over ang. plast, var at dette ikke ble nevnt av Norwegian når vi snakket med de.

Ang. mistet baggasje, så er det for så vidt greit at slikt skjer, men mistet _og_ ødelagt?

Vognen vår er forresten en trille, tilpasset spedbarn. Noe lettere enn den kan man ikke frakte en to måneder gammel baby i. Den ble ødelagt fordi de var veldig uforsiktige, de klarte å bøye en metallstang, og vi må jo faktisk ha med vogn.

At vi ikke hadde bæresele var definitivt ikke Norwegian sin feil. Men vi så jo heller ingen grunn til å ha det, da det ble sagt at vi kunne ha med bilsetet. Gutten vår hater uansett bæreselen, så det er spørs om det ikke bare hadde blitt en til ting vi måtte bære med oss, i tillegg til han.

Takk for råd allikevel. Forhåpentligvis vil han være nærmere året når vi drar til England neste gang, og da vil vi kunne ta med en enkel trille som er billig og ikke så farlig om den blir ødelagt. Men jeg er fremdeles ikke overbevist om at Norwegian ikke er verre enn noe annet selskap. Vi reiste med British Airways en gang og fikk _mye_ bedre service. Jeg vet ikke hvordan de er med spedbarn, riktignok.

Vi har stort sett fått gå ombord først når vi har reist med poden, men da vi dro hjem fra Riksen siste gangen, med et barn som 5 dager før hadde gjennomgått en stooor åpen hjerteoperasjon + en baby på 10 mnd fikk vi ingen ekstraservice nei...

Jeg satt i det traaaaange setet og prøvde å amme en baby og klarte knapt puste husker jeg. SAS eller Braathen, husker ikke hvilket (dette var før sammenslåingen).

Jeg er sjeldent imponert over SAS/Braathens. Da jeg måtte reise alene på krykker (var en begravelse), fikk jeg ingen som helst slags hjelp, selv om jeg ba om det.

Jeg blir skuffet når man betaler flere tusen kroner for en billett og det virker som det hadde vært mindre slitsomt å svømme dit du skal ;)

Annonse

Jeg er sjeldent imponert over SAS/Braathens. Da jeg måtte reise alene på krykker (var en begravelse), fikk jeg ingen som helst slags hjelp, selv om jeg ba om det.

Jeg blir skuffet når man betaler flere tusen kroner for en billett og det virker som det hadde vært mindre slitsomt å svømme dit du skal ;)

Vi fikk stort sett mye hjelp hos SAS/Braathens, fikk ha med både bilsete (sånt lite et med bøylehåndtak) eller paraplytrille inn i flyet flere ganger. :o)

Gjest Liza i London

kanskje en ide aa reise med SAS/Braathens til Gatwick neste gang (selv om det maatte innebaere litt lengre kjoering her i England?)

har aldri opplevet annet en god service...og masse muntre episoder.

Stansted er foroevrig en flyplass man pr definisjon unngaar.

kanskje en ide aa reise med SAS/Braathens til Gatwick neste gang (selv om det maatte innebaere litt lengre kjoering her i England?)

har aldri opplevet annet en god service...og masse muntre episoder.

Stansted er foroevrig en flyplass man pr definisjon unngaar.

"Stansted er foroevrig en flyplass man pr definisjon unngaar"

Hvorfor det? Var der i april i år og hadde ingen problemer overhode. Bare vennlige mennesker og god service hele veien.

Gjest Liza i London

"Stansted er foroevrig en flyplass man pr definisjon unngaar"

Hvorfor det? Var der i april i år og hadde ingen problemer overhode. Bare vennlige mennesker og god service hele veien.

neei,du har sikkert rett. Er bare en litt "innenriks-spoek"...noe med klasse skillet aa gjoere..man bare reiser ikke fra Stansted.

Sorry

Nå har ikke jeg lest svarene du har fått her, men vil bare nevne at du på Norwegian ikke får erstatning for vogn så lenge den ikke er pakket forsvarlig i hard emballasje...

Håper dere får en bedre tur hvis dere tør å dra helt over dit igjen en annen gang da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...