Gå til innhold

Hemmer amming ny graviditet?


Gjest Myrtle

Anbefalte innlegg

Vi har en sønn på 11 måneder som fremdeles får morsmelk 5-6 ganger i døgnet. Nå ønsker vi å bli gravide på nytt. Er det riktig at amming kan gjøre det vanskeligere å bli gravid igjen? Jeg fikk tilbake mensen da han var 6 måneder.

I utgangspunktet har jeg tenkt å amme så lenge han vil ha. Jeg aner ikke hvor mye melk jeg har lenger, men går ut fra at det er en del, for han drikker ikke spesielt mye annen væske (maks 2 dl om dagen).

Bør vi trappe ned ammingen, eller kan vi fortsette som før?

Blir takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammet datteren min på 9 mnd. ved hvert måltid, og ble gravid på første forsøk. Fikk igjen mensen på samme tidspunkt som deg; da hun var ca. 6 mnd. Så amming egner seg nok ikke som prevensjon her i gården... (Graviditeten var planlagt, altså! Brukte mini pillen før vi begynte å prøve på en til) Lykke til med nye forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk igjen mensen 2 mnd. etter ammeslutt, ogble gravdi på nytt 4 mnd. etter ammeslutt. Har du fått igjen mensen selv om du ammer- kan du vel bli gravid- men dersom mensen fortatt uteblir, er det jo vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen ca 3 mnd etter fødselen. De tre første gangene var den regelmessig, så gikk det opptil 5-6 uker mellom hver gang. Men nå er jeg altså gravid igjen. Tok en test idag!!!!! Det er ganske nøyaktig 9 mnd siden fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Myrtle. Du har fått tilbake mensen og derved eggløsningen. Ammingen burde derfor ikke være noen grunn til å ikke bli gravid.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...