Gå til innhold

Støtte til barn med SM Selektiv Mutisme ?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er mange som har barn med forskjellige lidelser/diagnoser som kan søke støtte for det ene og det andre, det jeg lurer på er det at jeg har en datter som er 8 år, hun lider av noe som kalles for Selektiv Mutisme (valgt stum), i den forbindelse har hun veldig godt av å "trene" seg opp til å være sammen med andre som f.eks. i SFO.

og hva med støttekontaktordninger?

har man mulighet til å søke noen form for støtte her tro?, og hvor kan jeg i så fall søke for å finne ut om vi har noen rettigheter, for det er vel ikek bare barn med andre mer legitime og vanlige bokstav diagnoser som støtteordninger gjelder for vel?

kjempetaknemlig for svar :o)

Fortsetter under...

Irene Grøneng

For å få hjelpestønad fra folketrygden må det foreligge et privat pleie/tilsynsforhold.

SFO kommer ikke i den kategorien. Heller ikke støttekontakt betalt av kommunen - men det er jo verdt å søke kommunen om slik hjelp.

Grunnstønad fra folketrygden gis til ekstrautgifter listet opp i ftrl § 6-3, se link m.v. på http://trygdehjelpen.no/diverse/barnsykdom.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...