Gå til innhold

Godteriposer i bursdager

Anbefalte innlegg

Gjest et sunt barn

Jeg syns det er en uting at så mange har begynt å gi godteriposer til ungene som kommer i bursdager. Syns det er mer enn nok med kakene og brusen. Det er helt unødvendig å gi mer. Ikke alle unger tåler så mye sukker heller, før de bli urolige.

Men hvordan skal jeg hindre at min 2-åring (snart 3) stadig blir utsatt for dette? Jeg vil jo ikke ta fra ham godteposen han har fått heller.

Noen her som er enig med meg og som har noen gode erfaringer med hva man kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202539-godteriposer-i-bursdager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss får ungen spise noe av det som er i posen når h*n kommer hjem fra selskap, gjerne dele litt med søskenet som har vært hjemme (og lakrisen og det andre ungene ikke spiser får mamma...) og så gjemmes resten til påfølgende lørdag. Ingen protester på det.

"Men hvordan skal jeg hindre at min 2-åring (snart 3) stadig blir utsatt for dette?"

Du kan ikke gjøre noe for det. Du (eller evt dere) må bestemme hvilke regler som gjelder i deres hus, men du/dere kan ikke bestemme hvilke regler som gjelder i andres hus.

Hos oss legges godteposer i skapet og blir lørdagsgodt, med enkelte unntak. Uten protester.

Gjest rører du veldig nå ?

Søk i forumet ! Søk på akkurat samme overskriften som du har nå, akkurat samme temaet var oppe for kun kort tid siden, også det var en 2 åring ...... eller er det du som har glemt at du allerede har postet dette ......

Gjest et sunt barn

Søk i forumet ! Søk på akkurat samme overskriften som du har nå, akkurat samme temaet var oppe for kun kort tid siden, også det var en 2 åring ...... eller er det du som har glemt at du allerede har postet dette ......

Nei det var helt sikkert ikke meg. Jeg har ikke vært opptatt av dette før nå, fordi vi opplevde det første gang i går, i en 3-års bursdag. Før dette har ungen min (og lekekameratene) vært for små til at det var aktuelt med godteposer.

Men jeg har jo hørt andre som har nevnt dette, - kanskje har jeg lest om det her også, det husker jeg ikke i farten.

Her omkring er det nokså standard. Så da gjør vi det også.

Iblant har jeg blitt kontaktet av foreldre som har sagt at barna tar med sin egen godteripose. Jeg har da lagt innholdet over i en av våre poser og suplert med ballonger fløyter etc. Posene er merket med navn.

Jeg synes dette er en grei og ryddig måte å gjøre det på om foreldrene ikke ønsker den vanlige sukkerbumben.

mvh

Annonse

Nei det var helt sikkert ikke meg. Jeg har ikke vært opptatt av dette før nå, fordi vi opplevde det første gang i går, i en 3-års bursdag. Før dette har ungen min (og lekekameratene) vært for små til at det var aktuelt med godteposer.

Men jeg har jo hørt andre som har nevnt dette, - kanskje har jeg lest om det her også, det husker jeg ikke i farten.

Jeg hadde et innlegg om dette for 5 dager siden! Fikk mange gode svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...