Gå til innhold

mat når en ammer


mamma19

Anbefalte innlegg

morsmelk skal jo være så sunt, men har det mye å si hva jeg spiser??jeg har et veldig skjokolade sug for tiden,og spiser det ganske ofte,er dette ikke bra for gutten min??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mange virker sjokolade som melkefremkallende. Man får altså mer melk av sjokoladen.

Så lenge barnet ikke får utslett av sjokoladen kan du trygt spise det. Du skal forøvrig være klar over at sjokolade KAN være et allergan - dvs. fremkalle allergi hos barnet. Dette er fordi de fleste sjokoladene inneholder nøtter. Mener å huske at en av de få sjokoladene jeg fant som ikke inneholdt nøtter var Center-sjokoladen. Grei nok den - når sjokoladesuget melder seg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mamma19. Prøv å få et variert kosthold med brødmat, frukt, grønnsaker og kjøtt eller fisk. For sammensetningen av morsmelken skal det meget dårlig kosthold til, før det går utover melkekvaliteten. Det er mer for din egen del. Om barnet ditt tåler at du spiser sjokolade så er det ok. Noen reagerer med vondt i magen, men det vil du merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...