Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet hit før i håp om at noen skal kjenne seg igjen i den lidelsen jeg har. Jeg har ikke fått noen diagnose å har kun hatt 1 time hos psykolog.

Beskrivelse:

For fem år siden fikk jeg et meget sterkt angstanfall som artet seg som svette hender, svimmelhet, følelse av å dø, kvalme. Som i timene etter ble fulgt av en følelse av uvirkelighet.

Nå i det siste har angsten tatt seg opp kraftig. Jeg går HVER dag med en indre uro og svimmelhet. Svimmelheten er ikke kraftig men jeg føler det som en slags besvimelsesfølelse. Denne er mer eller mindre konstant. Jeg har lite/ingen livsglede og ingenting er gøy lenger. Ser ikke lyst på noen ting. Jeg har den senere tiden blitt stiv i nakke og skuldre noen som jeg synes har en innvirkning på angsten. Det sprer seg opp langs ryggmargen og opp i hodet på en måte. Det verste er uansett følelsen av at jeg er skikkelig dårlig... Konstant svimmelhet, frykt for å dø eller ha en alvorlig sykdom plager meg. Er også kraftløs og mister ofte ting i gulvet, som .feks penner, bestikk etc. Er som regel alltid trøtt også, uansett hvordan jeg sover. Jeg er bare 25, nar normal vekt og drikker sjelden. Røyker en del, men føler at om jeg kutter røyken blir jeg ENDA mer tungpustet enn jeg allerede er... Noe som utløser nye angstanfall... Sliter ofte med panikkangst også. Alt virker egentlig helt umulig, fordi jeg går å er redd for å få anfall hele tiden.. ille nok at jeg går rundt å er svimmel og uvell hele dagen. Noen som kjenner seg igjen i denne litt rotete forklaringen?? Eller noen som kan se hva jeg evt. lider av?

Skrevet

Hei!

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Fikk et kraftig angstanfall og gikk rundt og var dårlig i flere uker, med en konstant følelse av uvirkelighet. Begynte på Effexor 75 mg, og deretter 150 mg. har ikke hatt skikkelig angstanfall siden dette, men har alltid en indre uro, redd for farlige sykdommer, redd for å få anfall. er svimmel og har alltid en ekkel følelse av uvirkelighet. holder nå på å trappe ned,har lagt på meg alt for masse. når jeg gikk ned til 37,5 mg ble jeg skikkelig dårlig. kvalm, svimmel(som jeg alltid er) en enorm indre uro. ville rett og slett bare legge meg ned å sove å sove...legen sier det er et resultat av stress, selv om jeg egentlig ikkje føler meg stresset. er selv bare 23 år, ung og eller veldig sunn og frisk. legen har ikke annen forklaring enn at det er panikkangst, og det er vel sikkert det du også har. rart at en kan bli så fysisk dårlig av noe som er psykisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...