Gjest informasjon Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 snakket i dag med min mor på 68 år som sier: " var på røntgen med hodet og snakekt med overlegen etterpå som sa at jeg hadde alzheimer og ga meg resept på alzheimer medisin, (står på pakka). Ingen informasjon eller noe mer. Som pårørende blir jeg bekymret, er det sånn det gjøres? Er det ingen systematikk i oppfølginga? Likeså, jeg utelukker ikke a min mor "tuller",har fortrengt opplysninger som er gitt. (pga sykdommen?) Lurer nå på hva jeg kan gjøre for å få sikkerhet i om diagnosen stemmer, og om det er noen vi kan prate med for å legge forholdene bedre til rette hvis det er slik at ho har sykdommen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20258-alzheimer-bekymret-s%C3%B8nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Laake, Overlege - spesialist i indr Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Svar til alzheimer - bekymret sønn Det skal være systematikk i oppfølgingen av pasienter som behandles for Alzheimers sykdom! Disse nye medisinene skal ofte trappes opp etter noen ukers behandling, og pasientene kan få plagsomme bivirkninger som kan føre til at dosen ikke kan trappes opp eller at behandlingen må avsluttes. Du må spørre din mor om hvilken lege hun har vært hos og be henne om lov til å snakke med legen. Problemet med Alzheimers sykdom er jo nettopp hukommelsen, og det kan være at hun har glemt informasjon hun har fått. Det opprettes for tiden "Hukommelsesklinikker" i mange fylker, og det er gjerne der man diagnostiserer, starter behandling og informerer om sykdommen. Nasjonalforeningen for folkehelsen (Oslo) (www.nasjonalforeningen.no) kan også gi informasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20258-alzheimer-bekymret-s%C3%B8nn/#findComment-88610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.