Gå til innhold

Fra vogn til kald bil

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25

Bilen er kald og barnesetet likeså.Barnet er kledd for å ligge i lammeskinnspose i vogna. Så skal du ha barnet inn i bilen. Hvordan gjør dere dette? Har dere noe i setet? Er jo ikke plass til stort da og man må jo også få brukt sælene. Kler dere på ungen mer? Varmer dere opp bilen først? Det er jo ikke alltod man har muligheten til det.

Følte meg så rådvill da jeg skulle ut med vesla i dag tidlig. Første dagen (for meg) med så kaldt vær. Da vi skulle tilbake gikk det greit for da hadde bilen stått i sola og var ikke så kald.

Vesla er 3 mnd gammel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202595-fra-vogn-til-kald-bil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest trultemor25

Jeg har for det første alltid bilsetet inne, sånn at det ikke er beinkaldt. Og så tar jeg på ekstra lag med klær, om det er en dress, ullbukse/ulljakke eller noe, og så et ullteppe over etter jeg har tatt på selene.

Men hvis ungen skal over i en varm vogn etterpå, tar du av tøy da?

Gjest trultemor25

Jeg var en ivrig bruker av vognnett, da kunne barnet ligge både trygt og varmt.

Skulle sete brukes varmet jeg alltid opp bilen i forkant. Hadde også et godt teppe liggende i sete som jeg hadde klippet hull i til selene.

Vognnett er ikke så veldig trygt hvis du kræsjer altså. Men det var ikke det vi skulle snakke om nå.

Det med teppet var en god ide.

Annonse

Gjest trultemor25

Hmm...

Kler av og på støtt og stadig. Samme som når man går inn i butikken, da går ullpledd og ett lag klær av.

Så når du skal ut av butikken så er det på med tøy. Og når du har gått frem til bilen så er det på med et lag med tøy til?

Gjest trultemor25

Den ene posen hadde åpninger til seler, så vi brukte den i bilen og tok den inn hver gang så den var alltid varm. Til minsta hadde vi et litt tykt ullpledd som jeg klipte hull i til selene.

Det er hull til seler i posen men posen er litt stiv av seg og svær i forhold til baby og sete så det går nok ikke, men til et større sete så går det sikkert.

Det med ullteppe var en god ide.

Så når du skal ut av butikken så er det på med tøy. Og når du har gått frem til bilen så er det på med et lag med tøy til?

Hmm, jeg tenkte når jeg går til butikken.

Men ja, man må kle av og på etter forholdene. Men jeg tar aldri ungen oppi vogna hvis jeg bare skal inn og handle litt, da tar jeg enten babyen i sete på handlevogna, eller setter hele bilsetet nedi. Om jeg skal ha henne fra bilen og inn på kjøpesenter tar jeg henne oppi vogna med klærne hun har på, og så kler av henne når vi kommer inn.

Men jeg syns det er veldig greit med noen ulltepper da, lett å regulere varmen da...

Uansett... jeg har jo ikke vært mamma lenger enn siden mars da, og da var det ikke beinkaldt.

Gjest trultemor25

Hmm, jeg tenkte når jeg går til butikken.

Men ja, man må kle av og på etter forholdene. Men jeg tar aldri ungen oppi vogna hvis jeg bare skal inn og handle litt, da tar jeg enten babyen i sete på handlevogna, eller setter hele bilsetet nedi. Om jeg skal ha henne fra bilen og inn på kjøpesenter tar jeg henne oppi vogna med klærne hun har på, og så kler av henne når vi kommer inn.

Men jeg syns det er veldig greit med noen ulltepper da, lett å regulere varmen da...

Uansett... jeg har jo ikke vært mamma lenger enn siden mars da, og da var det ikke beinkaldt.

Ja, det er jo sant :)

Jeg er en evig sentervandrer så jeg må nesten ha med meg vogna. Så da må jeg begynne med å ha med meg både vogn og bilsete ut og inn mellom hjem og bil. Men sånn får det bare bli.

Beklager at jeg ikke har nevnt voksiposen noe mer. Vet ikke om du har solgt den eller ikke jeg.. Men jeg var så innmari i tvil nemlig, om hva jeg skulle velge. Min sambo ble til slutt lei av å høre på mine frem og tilbake og for og imot-diskusjoner med meg selv så han ble med i butikken (!) og tok en sjefsavgjørelse. Vi endte opp med en lammeskinnspose.

Jeg pleier som mange andre også skriver , alltid ta med bilsetet inn slik at det ikke blir kaldt i bilen.. Har jeg foreksempel vært på shopping eller andre steder og setet har stått i bilen i noen timer og blitt litt kaldt legger jeg et teppe over småen så hun ikke blir kald! =)

Ja, det er jo sant :)

Jeg er en evig sentervandrer så jeg må nesten ha med meg vogna. Så da må jeg begynne med å ha med meg både vogn og bilsete ut og inn mellom hjem og bil. Men sånn får det bare bli.

Beklager at jeg ikke har nevnt voksiposen noe mer. Vet ikke om du har solgt den eller ikke jeg.. Men jeg var så innmari i tvil nemlig, om hva jeg skulle velge. Min sambo ble til slutt lei av å høre på mine frem og tilbake og for og imot-diskusjoner med meg selv så han ble med i butikken (!) og tok en sjefsavgjørelse. Vi endte opp med en lammeskinnspose.

Hehe, den er god. Tror jeg blir sittende med den helvetes voksien (skjønner godt at ingen vil ha den) til jeg blir voksen og kan gi den til barnebarna. ;)

Om du skal fra bil og inn på senter hadde jeg ikke gjort noe med påkledningen fra bilen og til vogna. Hvis det ikke er snakk om en halvtimes gåtur da. ;)

Gjest trultemor25

Hehe, den er god. Tror jeg blir sittende med den helvetes voksien (skjønner godt at ingen vil ha den) til jeg blir voksen og kan gi den til barnebarna. ;)

Om du skal fra bil og inn på senter hadde jeg ikke gjort noe med påkledningen fra bilen og til vogna. Hvis det ikke er snakk om en halvtimes gåtur da. ;)

Men voksien er god å ha hvis du skal ha med deg vesla ut på skitur i pulk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...