Gå til innhold

Normal måte å reagere?

Anbefalte innlegg

Gjest Fiolen igjen

Det er ingen rett eller gal følelse å reagere på sorg. La han få brøle av sinne, slå ut aggresjonen på en boksesekk e.l Sorgen min ble tidd i hjel da jeg mistet en som var nær meg, jeg var på samme alder som din sønn. Det er selvsagt viktig at dere alle snakker med ham, men husk å fortelle ham at det er lov å bli sint. Det kan føles veldig urettferdig når vi vet at vi kommer til å miste noen vi er glad i.

Lykke til alle sammen.

Det kan hende at det gjør det ekstra vanskelig for sønnen min at svigerfamilien min er så tapre. De takler ting vha tøff humor og viser ikke så mye tårer.

Jeg vet at svigermor hadde en "gråtehelg" der datteren min var på besøk hos henne. Men da ville ikke sønnen min dit. Han merker nok at svigermor er mest knyttet til datteren min siden hun er eldst.

Fortsetter under...

Gjest Shira12

"En jeg kjenner har kreft, og barna hans har fått en bok fra kreftforeningen som de bruker. Nå husker jeg ikke tittelen, men kan forsøke og finne det."

Jeg hadde satt stor pris på om du kunne finne den tittelen til meg.

Jeg har snakket med en av slektningene, som jeg har mest med og gjøre da. Og hun husket ikke tittelen, men hun sa at dette var fra kreftforeningen.

De hadde fått bok på selve sykehuset, så dere kan spørre der, eller ring kreftforeningen

http://www.kreftforeningen.no/dt_firstlist.asp?gid=3136

Jenta på 6 år i huset hadde hatt stor nytte av denne boken.

Beklager at jeg ikke kunne hjelpe mer. Har tenkt på dere!

Gjest Fiolen igjen

Jeg har snakket med en av slektningene, som jeg har mest med og gjøre da. Og hun husket ikke tittelen, men hun sa at dette var fra kreftforeningen.

De hadde fått bok på selve sykehuset, så dere kan spørre der, eller ring kreftforeningen

http://www.kreftforeningen.no/dt_firstlist.asp?gid=3136

Jenta på 6 år i huset hadde hatt stor nytte av denne boken.

Beklager at jeg ikke kunne hjelpe mer. Har tenkt på dere!

Takk for en fin link.

"Jeg synes det er flott at bestemoren lar ham få delta så nært. Dessverre er også dette en del av livet..."

Det føles veldig brutalt nå mens det står på, men det er sikkert godt både for ham og datteren min i ettertid.

Den neste opplevelsen de skal være med på, er at de skal få være med henne og velge ut parykker. Jeg regner med at det blir mye hyggeligere enn å se henne få barbert bort håret.

Hun er en tøff dame, svigermoren min :)

Å velge parykk synes jeg var en genial ting å la barn få delta i :-) Konkret, og kan kanskje til og med bli litt morsomt.

Forutsetningen for det jeg sa var selvfølgelig at den syke sørger for å ikke velte de vondeste og såreste følelsene ut over barna, men nettopp la dem delta på en slik konkret måte.

Hun må være glad i sine barnebarn siden hun lar dem få være såpass delaktige :-)

Gjest Fiolen igjen

Å velge parykk synes jeg var en genial ting å la barn få delta i :-) Konkret, og kan kanskje til og med bli litt morsomt.

Forutsetningen for det jeg sa var selvfølgelig at den syke sørger for å ikke velte de vondeste og såreste følelsene ut over barna, men nettopp la dem delta på en slik konkret måte.

Hun må være glad i sine barnebarn siden hun lar dem få være såpass delaktige :-)

Jeg tror hun klarer å holde følelsene i sjakk når de er med.

Ja, hun er veldig glad i barnebarna sine. Hun har bare de to og de var meget etterlengtet da de kom :)

Annonse

Jeg tror hun klarer å holde følelsene i sjakk når de er med.

Ja, hun er veldig glad i barnebarna sine. Hun har bare de to og de var meget etterlengtet da de kom :)

Noen ganger er det å tilbringe tid sammen med barn en måte å fokusere på det gode i tilværelsen. Ingenting er sannsynligvis mer meningsfylt for henne enn å gi dem gode opplevelser, og kanskje kan hun slippe dem nærmere enn mange andre.

Gjest Fiolen igjen

Noen ganger er det å tilbringe tid sammen med barn en måte å fokusere på det gode i tilværelsen. Ingenting er sannsynligvis mer meningsfylt for henne enn å gi dem gode opplevelser, og kanskje kan hun slippe dem nærmere enn mange andre.

Det er sikkert riktig. Vi skal forsøke å legge til rette for at hun kan få fine opplevelser sammen med dem.

Jeg har latt meg inspirere av svaret ditt til å invitere med svigermor på et teaterstykke for barn til helgen.

Det er ikke noe som er så flott som å høre barn briste ut i lykkelig latter :)

Bestefaren til minstemann er også kreftsyk og minstemann på 9 år reagerer lite han også. Faren til minstemann har flyttet til bestefaren og ungen er der annenhverhelg og i ferier med fullt opplegg av hjemmesykepleie og alt annet som det fører med seg.

Vi har snakket om at bestefar skal dø om ikke så lenge men det ser ut som han tar det greit. Men nå er han vant til det meste da og vet at livet ikke alltid er A4 og at alle er happy hele tida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...