Hugmee Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Knøttet begynte i barnehage i august. Før det har jeg vært hjemme med han og han har hele tiden vært "mammas gutt". Nå er han snart tre år og henger med de store guttene på 5år i barnehagen. Han er tøff som bare det og tar etter de store i alt. Min lille skjønne gutt sitter ved frokostbordet og hvisker banneord. Spenningen i øynene sier at han er spent på min reaksjon, men jeg velger å overse det denne gangen. Han skal plutselig stå og tisse som de andre gutta, enda han ikke rekker over doskåla. Han forteller i store ord at han trenger ikke lommetørkle, men kan bruke genseren akkurat som de store gutta - noe jeg selvsagt er sterkt uenig i. Han har begynt å spytte overalt til alle tider, og svarer meg i et meget oppgitt tonefall når han får tilsnakk. Men da han ble bært inn i senga i kveld så sier han lavt: "jeg er babyen din, jeg, mamma". Så deilig at den skjønne gutten finnes der fremdeles og at ikke den rampen har tatt over helt 0 Siter
Basf Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Åååå, de skjønne ungene! *sipper* hilsen ei hormonell og fødeklar 0 Siter
laban Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg husker sønnen min overrasket meg med å si noe sånt som "mamma, se på dette tøffe kajatetjikset!" da han var i den alderen (j = r). Han gikk i barnehage med full aldersblanding med mange store gutter som var flinke til å inkludere de mindre. Dermed har han aldri vært redd for de større, og henger fremdeles etter eldre gutter når han har mulighet, selv om han har fått mange jevnaldrende venner i 1. klasse. I våres lette jeg desperat etter ham en lørdag inntil jeg fant ham hos naboen - der satt han veldig fornøyd mellom to 15-årige gutter og spilte dataspill. Han var da 6 år. Men som du sier, de blir heldigvis litt mindre når de skal legge seg... 0 Siter
Betty Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Er litt søtt også, når de blir "stor". Vår gutt på tre og et halvt år veksler mellom å leke med en gutt på to og en på fem i barnehagen. Noen dager kryper han rundt og kommer bare med "gy gy, da da" lyder. Andre dager synger han "bæ bæ lille lam, gikk på resturant, Kunne ikke spise, bare sitte å fise..." osv Også kommer det noen banneord innimellom. Engang da han var litt over to år satt han på do og begynte å synge "rompa mi, jeg er så glad i rompa mi". Gjett at mor fikk store øyne da :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.