Gå til innhold

Hvordan er størrelsene på dressene fra Troll?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det ikke blir dress fra Troll på 6 åringen min, jeg har tenkt å bestille den på nett så jeg lurer på hvordan de er i str. Reima Tec er store i str, så om noen har peil på hvordan disse er i forhold hadde det vært fint. Flisen er 114 cm høy og tynn. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe 116 eller 122, det hadde vært fint om hun kunne ha den i to sesonger. Om jeg skulle kjøpt Reima hadde jeg kjøpt 116.

Fortsetter under...

Jeg ville helt klart gått for 122. Troll-dressene er så myke og lette at det ikke gjør noe om de er litt store. Min 6-åring har hatt den størrelsen siden jul i fjor, og det er helt klart rett størrelse for ham (og var det også da han fikk den for snart 1 år siden.) Han er nå 117 cm, og vokser nok ut av denne i løpet av vinteren.

Jeg ville helt klart gått for 122. Troll-dressene er så myke og lette at det ikke gjør noe om de er litt store. Min 6-åring har hatt den størrelsen siden jul i fjor, og det er helt klart rett størrelse for ham (og var det også da han fikk den for snart 1 år siden.) Han er nå 117 cm, og vokser nok ut av denne i løpet av vinteren.

Hei !

Tror nok jeg hadde kjøpt str.122 hvis jeg var deg ja.

Du har ikke mulighet til å få prøvd den i en butikk da ?

Tusen takk, da tror jeg vi går for den størrelsen.

Hei !

Tror nok jeg hadde kjøpt str.122 hvis jeg var deg ja.

Du har ikke mulighet til å få prøvd den i en butikk da ?

Vi må kanskje gjøre det, så kan vi se hvor lett eller vanskelig hun syns den er å ta på seg.

Olivia har arva en Troll-dress i str. 98. Hun er egentlig ganske liten og bruker til vanlig str.80 (kan så smått begynne med str. 86). Trolldressen passer likevel fint. Den er så myk og deilig at den virker ikke klumpete på henne. Tror jeg hadde satsa på en litt stor størrelse, så har dere den kanskje i et par (tre?) års tid!

Annonse

Jeg kjenner ikke Troll-dressene. Men sånn helt generelt har jeg dårlig erfaring med dresser og bukser som er for lange i beina. Buksebeinet slites veldig fort når buksa er for lang, og det er skikkelig irriterende når dressen/buksa er utslitt før den passer.... Personlig foretrekker jeg yttertøy som er passe det året det skal brukes, så arver heller småsøsken klær som fortsatt er hele og brukbare.

Jeg kjenner ikke Troll-dressene. Men sånn helt generelt har jeg dårlig erfaring med dresser og bukser som er for lange i beina. Buksebeinet slites veldig fort når buksa er for lang, og det er skikkelig irriterende når dressen/buksa er utslitt før den passer.... Personlig foretrekker jeg yttertøy som er passe det året det skal brukes, så arver heller småsøsken klær som fortsatt er hele og brukbare.

Vi har tidligere hatt Reima Tec dresser og de har vært litt store det første året, men jeg har aldri kjøpt så store at de har blitt ødelagte før de har passet. Har kjøpt ca en str større enn det som har passet akkurat.

Olivia har arva en Troll-dress i str. 98. Hun er egentlig ganske liten og bruker til vanlig str.80 (kan så smått begynne med str. 86). Trolldressen passer likevel fint. Den er så myk og deilig at den virker ikke klumpete på henne. Tror jeg hadde satsa på en litt stor størrelse, så har dere den kanskje i et par (tre?) års tid!

Hun høres ut som hun er av samme kaliber som frøknene her i huset, da satser vi på en som varer et par år. Lille Mis arver i år den dressen Flisen har hatt de to siste årene, det er veldig greit med disse tingene de kan arve, da er det ikke så ille å ut med en drøy tuselapp, når man vet den varer i ca 4 år og til to barn.

Vet ikke noe om Troll-dressene, men:

"Reima Tec er store i str"

Synes du virkelig det? Jeg har en middels stor femåring, kjøpte Reimadress til ham for et drøyt år siden i str 6 år. Han var da knapt fire, men dressen måtte nesten være såpass stor.

Vet ikke noe om Troll-dressene, men:

"Reima Tec er store i str"

Synes du virkelig det? Jeg har en middels stor femåring, kjøpte Reimadress til ham for et drøyt år siden i str 6 år. Han var da knapt fire, men dressen måtte nesten være såpass stor.

Ja, jeg syns det. Min 6 åring, som riktignok ikke er spesielt stor, brukte str 104 til og med i fjor vinter. Hun bruker nå en uforet HH dress i str 116 og en uforet Reima som er str 110 og de passer akkurat. Så jeg syns det er litt forskjell. Mulig det er fordi hun er spinkel, så hun rommer de ikke ut i bredden.

Annonse

Hun høres ut som hun er av samme kaliber som frøknene her i huset, da satser vi på en som varer et par år. Lille Mis arver i år den dressen Flisen har hatt de to siste årene, det er veldig greit med disse tingene de kan arve, da er det ikke så ille å ut med en drøy tuselapp, når man vet den varer i ca 4 år og til to barn.

Det er sant. Trolldressen Olivia arvet har vært brukt to vintre og man kan ikke engang se at den er brukt! Tipper den går i arv til kommende tantebarn etterhvert:-)

Gjest Tenk på dette

Troll er relativt korte i ermene. En annen ting er at det ikke er lett for en 6-åring å få den på alene. Min 6 åring prrøvde flere dresser i butikken. For oss er det viktig at hun klarer å ta den på og av selv nå når hun går på skole/SFO. Vi kjøpte ReimaTec. Trolldressen var den vanskeligste å få på pga. at foret ikke er glatt.

Troll er relativt korte i ermene. En annen ting er at det ikke er lett for en 6-åring å få den på alene. Min 6 åring prrøvde flere dresser i butikken. For oss er det viktig at hun klarer å ta den på og av selv nå når hun går på skole/SFO. Vi kjøpte ReimaTec. Trolldressen var den vanskeligste å få på pga. at foret ikke er glatt.

Ja, der har du et viktig poeng. Det er jo derfor vi går for dress og ikke bukse og jakke, for å gjøre det enklest mulig for henne. Hmmm, jeg må nok revurdere hele greia.

Takk for tipset, da får jeg ta henne med meg i butikker og ikke handle på nett allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...