Gå til innhold

hva ha på et koldtbord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest theoline

Hmmmm, synes det er visse ting som bør være med på et koldtbord, tradisjonelt eller ikke....

Og det er: Roastbiff,

Røykalaks,

Kalkun,

Spekeskinke,

Waldorfsalat,

Eggerøre,

Potetsalat,

Salat,

God dressing.

Dessert: Karamellpudding,

Fruktsalat.

Nå ble jeg så vanvittig sulten, drømmer meg bort.....

Annonse

Gjest kalendria

Greske kjøttboller, tzatziki, lammestek, blåskjell, et par paier, foccacia + annet godt brød, oliven og fetaost i skåler, et fat gode oster med masse druer til,tomatsalat med mozarella og basilikum....

Ellers synes jeg kylling, røkelaks, roastbeaf og evt. kald, kokt laks (hel fisk) er veldig godt, jeg da. Også selvfølgelig potetsalater, grønne salater og gode dressinger.

Gjest trultemor25

Greske kjøttboller, tzatziki, lammestek, blåskjell, et par paier, foccacia + annet godt brød, oliven og fetaost i skåler, et fat gode oster med masse druer til,tomatsalat med mozarella og basilikum....

Ellers synes jeg kylling, røkelaks, roastbeaf og evt. kald, kokt laks (hel fisk) er veldig godt, jeg da. Også selvfølgelig potetsalater, grønne salater og gode dressinger.

Den kyllingen du prater om. Hvordan tilberede den?

Gjest kalendria

Jeg kjøper kyllinglår som jeg deler i to, krydrer med en "velling" av salt, pepper, basilikum, timian, hvitløk, presset sitron og olivenolje, steker i ovn i ca 30 minutter (200 grader), evt. bruner i panne og etterstker i ovn ca 15 minutter. Er veldig godt kaldt eller "lunkent" også, trenger ikke komme rett fra ovnen.

En enklere variant, er naturligvis å kjøpe ferdig-grillet kylling, dele i biter og varme i ovnen. Godt det også.

Gjest trultemor25

Jeg kjøper kyllinglår som jeg deler i to, krydrer med en "velling" av salt, pepper, basilikum, timian, hvitløk, presset sitron og olivenolje, steker i ovn i ca 30 minutter (200 grader), evt. bruner i panne og etterstker i ovn ca 15 minutter. Er veldig godt kaldt eller "lunkent" også, trenger ikke komme rett fra ovnen.

En enklere variant, er naturligvis å kjøpe ferdig-grillet kylling, dele i biter og varme i ovnen. Godt det også.

Hva gjør du med benet?

Gjest trultemor25

Åssen deler du lårene i 2??

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...