Gå til innhold

hvordan skrive Psyk søknad?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den bør inneholde, foruten vanlig personlig data, : hva som er årsaken til at du søker behandling, hvordan du ser på deg selv og din situasjon/ tilstand/lidelse, hvilke mål/ønsker og hvilke tanker du har om din fremtid.

Den bør være "noenlunde" kortfattet men likevel utfyllende nok til å gi en annen person et innblikk i deg og din situasjon (altså ikke en hel roman, men 2-3 sider er bra). Ikke håndskrevet, det er et slit å komme seg igjennom uansett hvor pent man skriver. Husk avsnitt!

Husk å få med din -E-post adr, mobilnummer, postadr.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Den bør inneholde, foruten vanlig personlig data, : hva som er årsaken til at du søker behandling, hvordan du ser på deg selv og din situasjon/ tilstand/lidelse, hvilke mål/ønsker og hvilke tanker du har om din fremtid.

Den bør være "noenlunde" kortfattet men likevel utfyllende nok til å gi en annen person et innblikk i deg og din situasjon (altså ikke en hel roman, men 2-3 sider er bra). Ikke håndskrevet, det er et slit å komme seg igjennom uansett hvor pent man skriver. Husk avsnitt!

tillegg til svar fra thinkerbell:

Få med at du er motivert for å jobbe med terapien, at du vil møte hver gang ved at du prioriterer timen før andre ting, at du vil gjøre hjemmelekser og forberede deg mellom timene osv.

Det er alltid inspirerende å arbeide med motiverte og arbeidsomme pasienter.

Det er totalt motsatt å arbeide med de som mener de har gjort sitt ved at de har møtt til time, og at resten er opp til behandler.

tillegg til svar fra thinkerbell:

Få med at du er motivert for å jobbe med terapien, at du vil møte hver gang ved at du prioriterer timen før andre ting, at du vil gjøre hjemmelekser og forberede deg mellom timene osv.

Det er alltid inspirerende å arbeide med motiverte og arbeidsomme pasienter.

Det er totalt motsatt å arbeide med de som mener de har gjort sitt ved at de har møtt til time, og at resten er opp til behandler.

takk til alle som har svart. Får jeg ikkje psyk no har jeg å skylde på dere:-)

takk:-)

Annonse

Gjest terapisøker

jeg har gjort akkurat dette og fulgt rådene til punkt og prikke men likevel fikk jeg over 30 avslag. Kan det være fordi jeg la ved en henvisning til legen?

Gjest terapisøker

jeg har gjort akkurat dette og fulgt rådene til punkt og prikke men likevel fikk jeg over 30 avslag. Kan det være fordi jeg la ved en henvisning fra legen?

Gjest terapisøker

takk til alle som har svart. Får jeg ikkje psyk no har jeg å skylde på dere:-)

takk:-)

i tilegg kan det være lurt å spørre om vedkommende kjenner noen andre som muligens har time, i tilefelle det ikke blir treff med en gang. Skriv også at du setter deg opp på en liste selv om den er lang. Kanskje lista ikke er så lang likevel?

et alternativ er å kontakte psykologer under gule sider som tar klienter utenom dagtid hvor du må betale, og så se om du klarer å komme deg inn på dagtid og derfor bare betale til frikort. Det har iallefall vært løsningen for meg.

jeg har gjort akkurat dette og fulgt rådene til punkt og prikke men likevel fikk jeg over 30 avslag. Kan det være fordi jeg la ved en henvisning fra legen?

Man skal bare legge ved henvisninger fra andre dersom man selv kan stå inne for det som er skrevet i den.

Desverre må man regne med å få en bunke avslag og å stå i kø. Det er bare slik det er.

Gjest terapisøker

Man skal bare legge ved henvisninger fra andre dersom man selv kan stå inne for det som er skrevet i den.

Desverre må man regne med å få en bunke avslag og å stå i kø. Det er bare slik det er.

Henvisningen fra legen er korrekt og forteller hva jeg har opplevd og hva jeg trenger hjelp til

Men jeg tror den er "to much" for de privatpraktiserende som helst ikke vil ha så mye problemer

om jeg skulle søke privapraktiserende på nytt så ville jeg ikke lagt det ved og heller sendt den senere dersom noen skulle fatte interesse for min søknad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...