Gå til innhold

Oppdatering - klage til barnehagesjefen, barn med spes behov

Anbefalte innlegg

Spørmålet er vel hvor mange brev Isbe skal behøve å sende til barnehagesjefen i tiden fram til gutten begynner på skolen.

For øvrig har denne barnehagen slik Isbe har beskrevet det i denne føljetongen vist en slik inkompetanse, likegyldighet og arroganse at jeg ville vært skeptisk til å ha et superfriskt, sprudlende velfungerende barn der.

Ikke av hevn, men rett og slett fordi jeg ikke tror de er i stand til å gjøre en god jobb.

mvh

(Dette er en barnehage med 4 avdelinger. Personlig vet jeg om 6 barn som nå skifter barnehage fordi de ikke er fornøyd med barnehagen - synes det er noe som taler for seg selv.... - det er ikke barn med spesielle behov...)

Fortsetter under...

(Dette er en barnehage med 4 avdelinger. Personlig vet jeg om 6 barn som nå skifter barnehage fordi de ikke er fornøyd med barnehagen - synes det er noe som taler for seg selv.... - det er ikke barn med spesielle behov...)

Og hvorfor ble jeg ikke et fnugg overrasket nå, mon tro?

Det trengs virkelig at du har skreket helt til kommunens barnehagesjef.

mvh

Tror du heldivis må lete lenge etter en barnehage som har så vondt for å høre, forstå og ta inn over seg klare uttrykk.

;-)

Vi mener at vi umulig kan få det verre enn slik situasjonen har vært til nå, slik at bytte av barnehage betyr nye folk å lære opp, nye rutiner m.m., men han har tross alt dette + 2 år igjen i barnehagen...

Gjest KariKruskakli

Å tolke f.eks. min oppfatning om denne saken som "hevnlyst" er fullstendig feil. Mitt standpunkt handler om hva som er best for en gutt med særskilte behov og som gjennom lang tid har blitt dårlig ivaretatt i sin barnehage. Dersom de ansatte har vist manglende kompetanse kombinert med dårlige holdninger på dette området gjennom lang tid, er det ikke gjort i en håndvending å bedre situasjonen tilstrekkelig godt. Gutten trenger et spesialpedagogisk tilbud for å sikre optimal utvikling, og en motvillig barnehage er ikke i stand til å gi det godt nok tilbud - tror jeg.

Trygghet og vante omgivelser er viktig, men det er grenser for hvor mye annet man skal gi avkall på for å slippe å skifte omgivelser.

Isbes fortellinger om barnehagen overgår hva jeg har hørt om lignende situasjoner.

"Trygghet og vante omgivelser er viktig, men det er grenser for hvor mye annet man skal gi avkall på for å slippe å skifte omgivelser"

Har jeg fullstendig misforstått hele innlegget hennes?

Jeg leser at ting i barnehagen begynner å bli bra nå.

Jeg ville ha byttet mye tidligere jeg. Ikke når ting har blitt bra.

Jeg forstår hennes frustrasjon godt jeg også

Men saken er at det hjalp å klage.

Hvis det ikke hadde hjulpet, hadde det vært noe annet.

Jeg skjønner det på en måte om dere tenker hevn, men jeg ville satt hensynet til gutten først.Det gjør hun, når hun sier hun vil se det an, mener jeg.

Som du sikkert har forstått mener jeg det er best for gutten å være der han kjenner barna, personalet, så lenge det andre faller på plass.

Å være hevnlysten er menneskelig. Jeg har ingen problemer med å skjønne henne som sagt.

MEN, jeg tror det bare vil gå utover henne og gutten. Jeg er redd det bare blir enda en ny kamp.Det er viktig og ikke rote det til.

Og når ungen begynner på skolen, så ja da er det mye som skal på plass der også.

Men det har jo ikke hjulpet å klage? Hun har klaget i flere år. At de forbedrer seg nå ville jeg som froaken ikke lagt stor vekt på. For det handler om holdninger. Å gå i en barnehage hvor personalet synes man ikke fortjener det man får, og hvor de har kjempet med nebb, klør og treneringer i årevis for at dette barnet ikke skal få det den skal ha, det er ikke bra.

En foranring må komme fra en endret holdning til barnet og familien, ikke fra press utenfra.

Gjest KariKruskakli

Men det har jo ikke hjulpet å klage? Hun har klaget i flere år. At de forbedrer seg nå ville jeg som froaken ikke lagt stor vekt på. For det handler om holdninger. Å gå i en barnehage hvor personalet synes man ikke fortjener det man får, og hvor de har kjempet med nebb, klør og treneringer i årevis for at dette barnet ikke skal få det den skal ha, det er ikke bra.

En foranring må komme fra en endret holdning til barnet og familien, ikke fra press utenfra.

Men jeg trodde hele meningen med å sende inn klage, var at det skulle bli en endring?

Annonse

Så godt å høre at ting er i endring, og det til det bedre!!!

Men skift barnehage så fort det blir noe ledig, likevel! Ikke la bhg tro at dere er tilfredse nå!De bør få erfare at det er bhg som er til for oss/ungene, og ikke omvendt!

Lykke til videre, iallefall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...