Gå til innhold

4 uker på vei og trening

Anbefalte innlegg

Gjest litt redd er jeg

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid(ca 4 uker på vei)Om 1 uke skal jeg spille en volleyball kamp.Er det farlig for barnet eller øker det risikoen for abort?.Jeg blir mye sprining og hopping men ikke noe ramling på magen eller sånt.Takker for alle svar som kommer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202729-4-uker-p%C3%A5-vei-og-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skulle gå helt fint, min søster og mange av hennes lagvenninner har spilt håndball til de har vært ganske langt på vei. Jeg spilte forresten litt hockey da jeg var gravid med Flisen, det gikk også fint.

Ikke ta sorgene på forskudd, ha det moro!

Gjest litt redd er jeg

Det skulle gå helt fint, min søster og mange av hennes lagvenninner har spilt håndball til de har vært ganske langt på vei. Jeg spilte forresten litt hockey da jeg var gravid med Flisen, det gikk også fint.

Ikke ta sorgene på forskudd, ha det moro!

Flisen? Artig kallenavn :-).

Sålenge du ikke får noe slag rett i magen skulle det ikke være noe farlig. -og embryoet er jo fremdeles gjemt bak skambenet ditt.

Kan aldri tenke meg at det er noen risiko...

Går helt sikkert fint. Jeg tryna på sykkel og fikk hele styret i magen så den ble både gul og blå, men jammen gikk det ikke helt greit det også. Var da ganske så nygravid.

Annonse

Så lenge du har drevet med trening før du ble gravid-er det ikke noe større risiko for barnet om du fortsetter å trene.Etterhvert er det en del ting som begrenser seg selv pga stor mage,men det finner du ut selv.

Selv trente jeg spinning 4-5 dager i uka frem til 3 uker før fødselen-uten problem og med verdens letteste fødsel som resultat.Er overbevist om at det var den fysikse aktiviteten som var en del av årsaken til det.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...