Gå til innhold

Unger som står i handlevogna

Anbefalte innlegg

I Romerikes blad i dag klagde noen over at foreldre lar store barn stå/sitte oppi handlevogna. Problemet er vissstnok at det er så urenslig.

Må innrømme at jeg aldri har tenkt over akkurat det. Min snart femåring får ofte sitte oppi selve handlevogna.

Mesteparten av mat er jo pakket inn, og det som ikke er pakket - ja, det vasker man vel uansett?

Teorietisk sett vet man jo aldri hva maten har vært borti.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202734-unger-som-st%C3%A5r-i-handlevogna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

13

• morsan

12

• Mrs. Wallace

9

• Velouria

5

Huff, jeg må innrømme at jeg er en av disse urenslige mødrene som lar datteren min klatre opp i handlevognen og sitte der ;o)

Har i grunnen aldri tenkt på at det var urenslig - all maten jeg kjøper er jo innpakket - og hvis den ikke er det, så må den jo vaskes godt (også med tanke på alle som sikkert har kladdet på den...).

Urenslig hilsen fra

Gjest kanelpolka

Med slitne barn etter bh er det deilig både for mor og barn å sette bærta (5år)i handlevogna. Hender faktisk at hun står også, selv om hun ikke får lov.

Tankeløs som jeg er har jeg ikke tenkt på at noen kunne reagere på det.Vognene står jo ofte ute og er nok ikke så ren fra før. Kommer nok til å se meg litt rundt neste gang etter reaksjoner.

Annonse

Jeg handler ikke med småbarn lenger, de tider er forbi. Ofte bruker jeg kurv i stedet for vogn.

Og jeg er ingen hygienefanatiker, men de (plast)kurvene er så skitne at de ser ut til å ha hatt en fortid som en blanding av søppelkasse og fuglebur. Jeg skulle tro at en gjennomsnitts handlevogn, med eller uten spor av barnesko, er omtrent sterilisert i forhold.

Med andre ord tror jeg ikke problemet er så veldig stort.

Ørkenvandreren

Jeg har ikke latt mine barn stå i handlevognen, primært av sikkerhetsmessige årsaker, sekundært av hygieniske.

Jeg synes derfor det er en uting.

Du prøver å rettferdiggjøre det ved å vise til at maten er pakket inn, og at man vasker det som ikke er det.

Det blir litt for enkelt synes jeg. Med mindre 5-åringen din får lov til å stå på kjøkkenbordet og kjøkkenbenken hjemme med uteskoene på. For rent bakteriologisk er det jo det som skjer; melkekartongen og smørpakken som har stått i handlevognen (etter at puddingen din med hundemøkka under skoene har stått der...*s*..) setter du jo på kjøkkenbenken/osv.

Gjest blomsterløk

Har aldri tenkt på at det er noe problem, og at folk reagerer på det.

Jeg har ofte snart 4-åringen min stående oppi tralla når vi handler etter barnehagen.

Kommer vel til å fortsette med det, men kommer nok til å være litt var for eventuelle reaksjoner. Kommer vel noen, for det er sikkert mange som har lest dette i avisen i dag.

Annonse

Jeg har ikke latt mine barn stå i handlevognen, primært av sikkerhetsmessige årsaker, sekundært av hygieniske.

Du prøver å rettferdiggjøre det ved å vise til at maten er pakket inn, og at man vasker det som ikke er det.

Det blir litt for enkelt synes jeg. Med mindre 5-åringen din får lov til å stå på kjøkkenbordet og kjøkkenbenken hjemme med uteskoene på. For rent bakteriologisk er det jo det som skjer; melkekartongen og smørpakken som har stått i handlevognen (etter at puddingen din med hundemøkka under skoene har stått der...*s*..) setter du jo på kjøkkenbenken/osv.

Jeg tror ikke dette handler om å rettferdiggjøre noen ting, jeg! Det er ofte en dyd av nødvendighet, og dette med hygiene/uhygiene: Det kan faktisk bli litt for hygienisk, også!;-)

Jeg mener _ikke_ at det er greit at ungene mine står på kjøkkenbenken med uteskoa på, men ærlig talt!Er ungene veldik skitne, får de vel ikke være med på butikken, heller!? Mine får ihvertfall ikke være med inn på butikken, når de kommer skitne både i ansikt, på hender og klærne etter en sølete dag i barnehagen/skolen!

Og de gangene de er med på butikken, er de ikke _så_ skitne at ikke smørpakka overlever ved siden av en unge, nei!

Joda, men jeg har ikke for vane verken å slikke på undersiden av melkekartongen eller gni utsiden av smørpakka på brødskiva, så det har aldri slått meg som noe problem.

Kjøkkenbordet og -benken vasker jeg ofte og grundig uansett.

Det er da massevis av bakterier og krams overalt. Hva md håndtaket på handelvogna? Hvem vet hvor personen foran deg hadde hendene sine før h*n la dem på håndtaket...

;o)

Jeg handler ikke med småbarn lenger, de tider er forbi. Ofte bruker jeg kurv i stedet for vogn.

Og jeg er ingen hygienefanatiker, men de (plast)kurvene er så skitne at de ser ut til å ha hatt en fortid som en blanding av søppelkasse og fuglebur. Jeg skulle tro at en gjennomsnitts handlevogn, med eller uten spor av barnesko, er omtrent sterilisert i forhold.

Med andre ord tror jeg ikke problemet er så veldig stort.

At de kurvene er skrekkelig møkkete har jeg tenkt på også. Handlevognene derimot _ser_ i hverfall mye renere ut.

Men kanskje det er grunn god nok til å være skeptisk? ;-) Var det ikke Woody Allen som sa at han var skeptisk til forurensning som han ikke kunne se? ;-)

At de kurvene er skrekkelig møkkete har jeg tenkt på også. Handlevognene derimot _ser_ i hverfall mye renere ut.

Men kanskje det er grunn god nok til å være skeptisk? ;-) Var det ikke Woody Allen som sa at han var skeptisk til forurensning som han ikke kunne se? ;-)

Han er skeptisk til luft han ikke kan se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...