Gå til innhold

Unger som står i handlevogna

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren

Joda, men jeg har ikke for vane verken å slikke på undersiden av melkekartongen eller gni utsiden av smørpakka på brødskiva, så det har aldri slått meg som noe problem.

Kjøkkenbordet og -benken vasker jeg ofte og grundig uansett.

Det er da massevis av bakterier og krams overalt. Hva md håndtaket på handelvogna? Hvem vet hvor personen foran deg hadde hendene sine før h*n la dem på håndtaket...

;o)

Du sier noe, tror jeg bruker hansker heretter... ;-)

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

13

• morsan

12

• Mrs. Wallace

9

• Velouria

5

Ørkenvandreren

Jeg tror ikke dette handler om å rettferdiggjøre noen ting, jeg! Det er ofte en dyd av nødvendighet, og dette med hygiene/uhygiene: Det kan faktisk bli litt for hygienisk, også!;-)

Jeg mener _ikke_ at det er greit at ungene mine står på kjøkkenbenken med uteskoa på, men ærlig talt!Er ungene veldik skitne, får de vel ikke være med på butikken, heller!? Mine får ihvertfall ikke være med inn på butikken, når de kommer skitne både i ansikt, på hender og klærne etter en sølete dag i barnehagen/skolen!

Og de gangene de er med på butikken, er de ikke _så_ skitne at ikke smørpakka overlever ved siden av en unge, nei!

Dyd av nødvendighet, nei.

Det handler bare om å oppdra ungene sine det, vettu.. .-)

Gjest Calóni

Jeg har ikke latt mine barn stå i handlevognen, primært av sikkerhetsmessige årsaker, sekundært av hygieniske.

Jeg synes derfor det er en uting.

Du prøver å rettferdiggjøre det ved å vise til at maten er pakket inn, og at man vasker det som ikke er det.

Det blir litt for enkelt synes jeg. Med mindre 5-åringen din får lov til å stå på kjøkkenbordet og kjøkkenbenken hjemme med uteskoene på. For rent bakteriologisk er det jo det som skjer; melkekartongen og smørpakken som har stått i handlevognen (etter at puddingen din med hundemøkka under skoene har stått der...*s*..) setter du jo på kjøkkenbenken/osv.

Jeg ville ikke latt kjøkkenbenken min:

* stått ute i regnet

* være tilgriset av matvarer (feks om det har gått hull på pakningen)

* bli brukt av 100 fremmede mennesker hver dag

Alt uten å bli vasket -noen sinne-.

Med andre ord, kjøkkenbenken min holder jeg ren, mens handlevogner ser jeg på som et umulig prosjekt å holde rent. Møkk skal møkk fordrive ;)

Ørkenvandreren

Jeg ville ikke latt kjøkkenbenken min:

* stått ute i regnet

* være tilgriset av matvarer (feks om det har gått hull på pakningen)

* bli brukt av 100 fremmede mennesker hver dag

Alt uten å bli vasket -noen sinne-.

Med andre ord, kjøkkenbenken min holder jeg ren, mens handlevogner ser jeg på som et umulig prosjekt å holde rent. Møkk skal møkk fordrive ;)

Heretter har jeg med medbragt handlevogn!

:-)

Annonse

Oj! Akkurat denne problemstillinga har jeg aldri tenkt over! Jeg lar mine sitte/stå i handlevogna stadig vekk.

Nå får jeg tenke litt nærmere over dette kanskje, men jeg synes ikke dette er noe problem jeg da.

Ikke med andre sine unger i handlevogna heller altså!

Dyd av nødvendighet, nei.

Det handler bare om å oppdra ungene sine det, vettu.. .-)

Oppdra ungene sine til hva da!?

Når jeg har satt ungen min oppi vogna(3 åringen), er det fordi at jeg istedet for å late som om jeg er blekksprut med 8 armer, velger å ha henne der, samtidig som 1-åringen sitter i "setet" og 6-åringen går ved siden av. dermed blir det triveligere for alle, inkludert andre kunder på butikken. Dessuten er det bare jeg og min familie som evt. ville "lide" av at en unge har sittet ved siden av smør- eller melkepakka.

Forresten; De sitter jo ved siden av melke- og smørpakka ved bordet også, her hos oss! Merkelig, men det gjør vel ikke ungene hos deg!? (Eller ungen, regner med at du bare har 1...)

Gjest tante posse

Aldri "med hånden på hjertet" plassert ungene oppi det store rommet i handlekorga, minstemann på 5 har spurt, men jeg har sagt nei, det står jo virkelig med stor skrift at ingen over 15 kg skal oppi der?

Og det mener jeg gjelder for både "det lille og det store rommet", og av den grunn synes jeg det er rart at foreldrene tørr å putte opptil flere barn oppi der. Enn om den klapper sammen, da kan dere stå der å gremmes mens ungene klemmer og slår seg halvt i hjel!

Men vet ikke om det er noe bedre med disse "små vognene" som blir kjørt av noen hæl-senn knusende små bastarder.....

Heldigvis aldri hatt problem med umulige unger i butikk *bank i bordet*!

Annonse

Med slitne barn etter bh er det deilig både for mor og barn å sette bærta (5år)i handlevogna. Hender faktisk at hun står også, selv om hun ikke får lov.

Tankeløs som jeg er har jeg ikke tenkt på at noen kunne reagere på det.Vognene står jo ofte ute og er nok ikke så ren fra før. Kommer nok til å se meg litt rundt neste gang etter reaksjoner.

Mitt største problem med at ungene står er at vognen kan velte eller at de kan stupe med hodet først i det harde gulvet.

Men de tar jo den anledninger som byr seg. Øynene mine står dessverre på samme side av hodet begge to.

;-)

mvh

At de kurvene er skrekkelig møkkete har jeg tenkt på også. Handlevognene derimot _ser_ i hverfall mye renere ut.

Men kanskje det er grunn god nok til å være skeptisk? ;-) Var det ikke Woody Allen som sa at han var skeptisk til forurensning som han ikke kunne se? ;-)

Om du bor på rett kant av landet blir handlevognene regelmessig rengjort av regnskyll.

;-)

mvh

laguna1365380434

Av alle idiotiske problemer å konstruere!?

Hvorfor i all verden skulle nå det være et problem..Jeg vil tro det er sikkert 7014 ting som hypotetisk er mere urenslige, som jeg fortsatt ikke ville la meg affisere av..

Har folk tenkt å servere maten rett fra handlevogna eller?

Jeg har ikke noen unger å sette i noen handlevogner, men hadde jeg hatt det skulle de selvsagt fått sitte om de hadde lyst til det.

Har ikke mange handlevogner dessuten sånn spesialdesigna skuff til å putte sneipen i? Eller var det bare i hine hårde dager?

Jeg husker hvertfall at jeg fikk sitte i sånn selv, men kan faktisk ikke huske den nøyaktige utformingen på en standard, moderne handlevogn akkurat nå. Sikkert fordi jeg stort sett bruker kurv.

Jeg for min del synes det er no' skikkelig griseri at svinekjøtt blir produsert i ekle grisebinger. Dessuten burde ikke epletre få stå ute. Det kan jo komme en våt og skitten hund og både skvette og riste den motbydelige skitne pelsen.

Dessuten har jeg alltid ment at det er heslig at poteter dyrkes i ekkel jord. Hvem vet hva som... Og hva vet vi egentlig om juret til kua melka vår kommer fra. Egg kommer dessuten ut av rompa på høna!

ÆSJ!!!!!!!!!!!!!!!!

Barna mine har for øvrig aldri fått lov å stå i handlevogna etter som jeg foretrekker at de ikke pådrar seg hode og nakkeskader.

mvh

Gjest Calóni

Gamle damer er som regel veldig smarte.

;-)

mvh

Tja..gamle damer pleier stort sett å være veldig irriterende i butikker. Enten står de og dytter handlevogna inn i ryggen på deg mens man står i kø, eller så sniker de foran deg, uten å gi uttrykk for at de har sidesyn. En gang dytte jeg vognen hardt tilbake på en dame, som dermed rygget en meter til frivillig. En annen gang sa jeg høyt og tydelig til en kamerat av meg at "nå må du passe deg slik at den gamle damen med dopapiret ikke sniker foran deg i køen, sånn som hun prøver på". Jeg klarte å gjøre både kameraten min -og- damen flau, men i det minste sluttet gamla å prøve seg på å snike ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...