Gå til innhold

tullemor brant seg i kveld..

Anbefalte innlegg

ringerikskringla

har ei tulle på 2 år som brant seg kraftig i kveld.

jeg var så dum og hadde tent stearinlys,trodde det sto slik att hun ikke rakk det ,men den gang ei.jeg gikk en liten tur på kjøkkenet og

plutselig hører jeg hun hylskriker.løper i stua og der står tommelen i full fyr.

fikk kastet på ett tørkle så det stoppet og brenne og fikk tommelen i vann.

ringte legevakt og fikk beskjed om og komme.

og hun hadde fått 3 grads forbrenning på tuppen og resten 2 grads.var nok brent inn til vevet.

har jeg ikke hatt dårlig samvittighet for noe før så har jeg det nå.

hun sover godt nå men legen sa att det kunne nok bli vondt i løpet av natta.

jeg synes jeg er i nærheten av henne hele tiden men noen sekunder med ryggen til så skjer det.

stakkars lille tulla mi,har vondt av henne i kveld....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202795-tullemor-brant-seg-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes ikke noe hyggelig ut. God bedring til vesla.. og gode ønsker til deg også!

Uhell skjer (dessverre), og det er forferdelig når det står på!

Vi hadde også en forbrenning da en av mine tok på en gammel varm ovnsdør på komfyren (det var da den gikk på hodet ut av døren), og barnet hadde en vott på i to uker for å holde på bandasjen, dag og natt midt på sommeren. Det har heldigvis gått bra. Håper det går bra med vesla også (det gjør det sikkert)!

Mvh

Annonse

ringerikskringla

Uff, trasige greier! Det verste med det hele, er gjerne skyldfølelsen. Men uhell kan skje, selv om man er forsiktig.

Håper det gror fort og ikke er så alt for vondt.

Ser det blir nevnt aloe vera her, men skal dette brukes i åpne sår?

takker for tilbudet om alovera krem men nå skal vi til fastlegen i morgen tidlig,for de skal se om det holder med og rense såret eller om vi må noe mer.legevakte kontaktet kirurgen på sykhuset når vi ar der ,for han var redd de måtte gjøre noe.

men vi får se hva legen sier i morgen,også måtte vi nok dit hver dag denne uka for og rense det.

så jeg venter med og se hva de sier.

Uff, trasige greier! Det verste med det hele, er gjerne skyldfølelsen. Men uhell kan skje, selv om man er forsiktig.

Ja, aloe kan man godt bruke i åpne sår, så lenge det ikke er dype kutt. Spesielt brannsår er den egnet på.

Grunnen til at det ikke skal brukes i kutt, er at såret kan lukke seg for fort, dvs. ikke få grodd til skikkelig nedenfra.

Aloe inneholder bakteriehemmende stoffer og vitaminer og mineraler som kan hjelpe huden å lege seg fortere.

Det er viktig at man bruker ren, økologisk aloe, uten masse kjemiske tilsetningsstoffer. Det må også være den vi kjenner som aloe barbadensis miller.

Bare spør. :-) Mvh.

takker for tilbudet om alovera krem men nå skal vi til fastlegen i morgen tidlig,for de skal se om det holder med og rense såret eller om vi må noe mer.legevakte kontaktet kirurgen på sykhuset når vi ar der ,for han var redd de måtte gjøre noe.

men vi får se hva legen sier i morgen,også måtte vi nok dit hver dag denne uka for og rense det.

så jeg venter med og se hva de sier.

Okay. Men si fra om du ombestemmer deg, jeg ville ikke nølt...

Jeg tipper du får Flamazin hos legen. Det er bra det og, men pass på å ikke bruk det for lenge, siden det inneholder en del sølv som kan være uheldig på lang sikt.

PS: På Haukeland tar de i bruk aloe på brannskadet hud.

Her står det litt mer dersom du er skeptisk til alternative behandlingsmetoder; http://www.mozon.no/layout/set/print/content/view/full/7406

Jeg har også jobbet med aloe i snart 3 år, så jeg vet at det er godt for henne:

Uansett hva du velger; Lykke til!

Oij stakkar lita.

Sønnen min brant seg på ovn når han var 4 år,svigermor var barnevakt og hun strødde salt på!

Anbefales ikke.

Gudene vet hvor hun har hørt det fra,legen ble sinna når hun hørte dette.

Han har stort brunt arr nedover leggen 6 år etter.

Oij stakkar lita.

Sønnen min brant seg på ovn når han var 4 år,svigermor var barnevakt og hun strødde salt på!

Anbefales ikke.

Åh, det må ha vært vondt!!!

*grøsser*

Annonse

Stakkars liten... Håper svigermor har kommet over det ;-)

hun er død nå.

Men hun hevdet hardnakket at salt var beste løsning.

Hudkrem ble også smurt på etterhvert!?

Synd at det skulle bli så stygt et arr etterpå.

Heldigvis var det gutt,synes arret hadde tatt seg værre ut på ei jente.

Trøsteklem!

En liten oppmuntring: dette går nok helt sikkert veldig bra!

Minstegutten vår helte kokende vann over seg som 1 åring og var på sykehuset i en uke.

Det er helt utrolig hvor godt disse sårene kan hele - han brente hele ansiktet og brystet og har bare et sår under haken på mindre enn en halv 50øring.

Ulykker kan skje alle, ikke bebreid deg selv for mye. God bedring!

Oij stakkar lita.

Anbefales ikke.

Å herregud. Stakkars liten og helvetes svigermor.

Gjest Knoll&tott

Nei! Aloe Vera skal bare brukes på lukkede sår. Ikke åpne. Det gjør bare vondt verre...

Ligger av og til noe mot brannskader i førstehjelps pakken som ligger i bilen. Det gjør det iallefall i min...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...