Gå til innhold

tullemor brant seg i kveld..

Anbefalte innlegg

hun er død nå.

Men hun hevdet hardnakket at salt var beste løsning.

Hudkrem ble også smurt på etterhvert!?

Synd at det skulle bli så stygt et arr etterpå.

Heldigvis var det gutt,synes arret hadde tatt seg værre ut på ei jente.

Jenter synes nok ofte slike arr er mer skjemmende enn det gutter synes. Gutter har vel heller en tendens til å føle seg litt tøffe/kule med noen arr på kroppen ;-)

Fortsetter under...

Okay. Men si fra om du ombestemmer deg, jeg ville ikke nølt...

Jeg tipper du får Flamazin hos legen. Det er bra det og, men pass på å ikke bruk det for lenge, siden det inneholder en del sølv som kan være uheldig på lang sikt.

PS: På Haukeland tar de i bruk aloe på brannskadet hud.

Her står det litt mer dersom du er skeptisk til alternative behandlingsmetoder; http://www.mozon.no/layout/set/print/content/view/full/7406

Jeg har også jobbet med aloe i snart 3 år, så jeg vet at det er godt for henne:

Uansett hva du velger; Lykke til!

På Rikshospitalet fikk jeg streng beskjed om å ikke bruke Aloe uansett hvilket slag det var på min datters brannsår. Skulle kun brukes på helet hud ikke på åpne sår. Mulig det hadde noe med størrelsen på såret, her snakker vi 12-15% av kroppsflaten.

Uff da!!! Stakkar lita - og stakkar mamma!

Lilletuppa her brant seg på strykejernet en gang og la meg si det sånn - hun gjorde det bare en gang... Lillemora di kommer nok til å ha respekt for talglys heretter.

Min datter brente seg på stekeplata.

Hun tok dessverre ikke skrekken av det.

Noen dager etterpå så la hun begge hendene på platene.

De var heldigvis ikke varme da.

Jeg husker da min svigersøster hørte at datra mi hadde brent seg,så sa hun til meg: "Passer du ikke på henne eller?"

Kjempe koselig å høre det da. :-(

Det kommer nok til å gå helt bra, det er utrolig dyktige kiruger i landet vårt som har full kontroll på dette om det kommer til transplantasjon av hud o.l

Lille Mis, nå 4 år fikk dyp annengrads og noe tredjegrads på 12-15% av kroppsflaten, da hun var 10 mnd, på ryggen og rompa. Vi lå noen uker på sykehus og hun var i narkose endel ganger for å transplantere og stelle såret. Det var ganske heftig da det sto på, men det gikk gudskjelov veldig fint. Nå er hun 4 år og det er nesten ikke noe arr igjen, litt er det selvsagt og man ser pigment forskjellen. Det så helt grusomt ut i begynnelsen og jeg trodde ikke helt på alle som sa det ville bli fint igjen, men de hadde faktisk rett.

Lykke til alle sammen og slutt å klandre deg selv, det kommer det ingenting godt ut av.

På Rikshospitalet fikk jeg streng beskjed om å ikke bruke Aloe uansett hvilket slag det var på min datters brannsår. Skulle kun brukes på helet hud ikke på åpne sår. Mulig det hadde noe med størrelsen på såret, her snakker vi 12-15% av kroppsflaten.

Da vet nok ikke den legen så mye om aloe vera. Han har kanskje bare forsikret seg, slik at han ikke skulle gjøre noe galt, siden han ikke visste nok om denne.

Det er jo en positiv egenskap hos en lege, det.

Annonse

Da vet nok ikke den legen så mye om aloe vera. Han har kanskje bare forsikret seg, slik at han ikke skulle gjøre noe galt, siden han ikke visste nok om denne.

Det er jo en positiv egenskap hos en lege, det.

Da har folk diskutert seg ferdig med denne tråden, så jeg lister meg frem med mitt litt "off topic" - spm ;)

Du ser ut til å vite det som trengs å vite om aloe vera, så hvis du ikke har noe imot å svare, lurer jeg veldig på om aloe har noen som helst virkning på kviser?

Er gravid, og plutselig en dag våkna jeg opp og var tilbake i puberteten. Kviser i panne, ved haka, på hals, på brystkassen og på ryggen, jeg ser ikke UT! Ikke stoler jeg på disse kremene det reklameres i hytt og pine for heller (gikk igjennom de fleste da jeg VAR i puberteten, med lite resultater), så jeg smører meg inn med ren aloe vera (rett fra planta jeg har i kjøkkenvinduet).

Jeg vet ærlig talt ikke om dette virker, noen dager syns jeg jeg ser bedre ut, andre dager er jeg tre ganger værre enn uka før *sukk*, men jeg FØLER meg iallefall veldig ren etterpå, hehe. Så jeg er bare nysgjerrig på om jeg lurer meg selv her, kanskje jeg burde la den stakkars planta få stå i fred? (Den begynner å se litt stusselig ut nå;). Eller fins det kanskje andre aloe vera-produkter som faktisk funker? (men er egentlig noe bedre enn aloe rett fra planta?)

Prøvde å spørre legen min, men det var tydeligvis noe han ikke hadde noe peiling på, og han var mer interessert i å sette meg på antibiotikakur (eller pencillin?), men DET tør jeg iallefall ikke, da ser jeg heller jævlig ut noen måneder til altså :P

Da har folk diskutert seg ferdig med denne tråden, så jeg lister meg frem med mitt litt "off topic" - spm ;)

Du ser ut til å vite det som trengs å vite om aloe vera, så hvis du ikke har noe imot å svare, lurer jeg veldig på om aloe har noen som helst virkning på kviser?

Er gravid, og plutselig en dag våkna jeg opp og var tilbake i puberteten. Kviser i panne, ved haka, på hals, på brystkassen og på ryggen, jeg ser ikke UT! Ikke stoler jeg på disse kremene det reklameres i hytt og pine for heller (gikk igjennom de fleste da jeg VAR i puberteten, med lite resultater), så jeg smører meg inn med ren aloe vera (rett fra planta jeg har i kjøkkenvinduet).

Jeg vet ærlig talt ikke om dette virker, noen dager syns jeg jeg ser bedre ut, andre dager er jeg tre ganger værre enn uka før *sukk*, men jeg FØLER meg iallefall veldig ren etterpå, hehe. Så jeg er bare nysgjerrig på om jeg lurer meg selv her, kanskje jeg burde la den stakkars planta få stå i fred? (Den begynner å se litt stusselig ut nå;). Eller fins det kanskje andre aloe vera-produkter som faktisk funker? (men er egentlig noe bedre enn aloe rett fra planta?)

Prøvde å spørre legen min, men det var tydeligvis noe han ikke hadde noe peiling på, og han var mer interessert i å sette meg på antibiotikakur (eller pencillin?), men DET tør jeg iallefall ikke, da ser jeg heller jævlig ut noen måneder til altså :P

Heisann...

Heh, joa du kan gjerne spørre. Det er gjerne hormonelt når man får kviser sånn som du. Aloe Vera kan ikke gjøre noe med hormonforandringene dine, men derimot er det bakteriehemmende og naturlig antibiotiske stoffer i planta, som kan dempe reaksjonene.

Dvs, du kan risikere å få penere hud, da ikke kvisene vil bli betente, store og røde.

Sånn ellers kan det også hende kvisene trekker seg fortere tilbake når du bruke aloe da de hjelper cellene å generere seg selv hurtigere. Arrdannelser vil sannsynligvis også bli mindre.

Det er viktig å bruke aloe-produkter av kvalitet.

Jeg selger Aloe fra Forever Living Products, men det viktigste er at førsteingrediensen er Aloe Barbadensis miller, at den ikke er frysetørret, konservert eller behandlet på andre måter som svekker næringsinnholdet.

Du kan sjekke kvaliteter på en uavhengig webside som kontrollerer kvaliteten til de fleste aloe-produkter i verden.

Dette er en tung godkjenning og viser kvalitet. Stempelet deres må sitte på produktet og ikke på etiketten. Sitter det på etiketten, kan det være forfalsket.

http://www.iasc.org

Mvh.

Heisann...

Heh, joa du kan gjerne spørre. Det er gjerne hormonelt når man får kviser sånn som du. Aloe Vera kan ikke gjøre noe med hormonforandringene dine, men derimot er det bakteriehemmende og naturlig antibiotiske stoffer i planta, som kan dempe reaksjonene.

Dvs, du kan risikere å få penere hud, da ikke kvisene vil bli betente, store og røde.

Sånn ellers kan det også hende kvisene trekker seg fortere tilbake når du bruke aloe da de hjelper cellene å generere seg selv hurtigere. Arrdannelser vil sannsynligvis også bli mindre.

Det er viktig å bruke aloe-produkter av kvalitet.

Jeg selger Aloe fra Forever Living Products, men det viktigste er at førsteingrediensen er Aloe Barbadensis miller, at den ikke er frysetørret, konservert eller behandlet på andre måter som svekker næringsinnholdet.

Du kan sjekke kvaliteter på en uavhengig webside som kontrollerer kvaliteten til de fleste aloe-produkter i verden.

Dette er en tung godkjenning og viser kvalitet. Stempelet deres må sitte på produktet og ikke på etiketten. Sitter det på etiketten, kan det være forfalsket.

http://www.iasc.org

Mvh.

Ah, da var jeg iallefall inne på noe da ;)

Takk for raskt svar, skal se om jeg finner noe godkjent noe her, så slipper jeg å maltraktere planta mi mer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...