Gå til innhold

matvaner


Gjest Tine

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på hvor ofte det er vanlig at ei 5 måneders jente spiser?

Vi ammer og gir tillegg, har også prøvd litt grøt. Skal jeg bytte ut erstatningen med grøt?

Vi har ikke noen faste tider, er litt redd for å legge til rette for dårlige matvaner?

Det står at en skal begynne med smaksporsjoner, men jenta mi er langt fra fornøyd med det. Hun kan spise mye mer en det, skal hun få lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Tine.

Desverre kan jeg ikke gi deg et fasitsvar på dette. Noen spiser x 4 og blir kun ammet, andre spiser hver 3 time. La henne regulere dette litt selv. Når du begynner med fast føde er det mer naturlig å gi dette til faste tider for også å tilpasse dette til familiens rytme. For meg høres det naturlig ut at du bytter ut det måltidet du gir tillegg, med grøt. Spiser din datter grøt uten noen problemer så la henne selv bestemme hvor mye hun vil ha.Det finnes ikke noe svar som er helt riktig eller galt, men du er moren og skal gjøre disse vurderingene. Du kjenner henne og er hun fornøyd med mere grøt så gir du henne mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...