Gå til innhold

Zyrtec og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fortsatt lillebolla (snart 17 mnd) morgen og kveld. Pga elveblest har jeg fått Zyrtec av legen. Jeg glemte da å si at jeg ammer (ganske lite). Ser på pakken at Zyrtec går over i melka. Er dette noe problem når lillebolla er så stor og hun ammes såpass lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Felleskatalogen om Zyrtec ved amming:

"Overgang i morsmelk: Cetirizin utskilles i morsmelk og preparatet bør derfor ikke anvendes av ammende kvinner."

Ville ringt legen og spurt, jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg antakelig ikke burde bruke Zyrtec da jeg ammet. Jeg tok Polaramin i stedet, som visstnok skal gå bra.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg antakelig ikke burde bruke Zyrtec da jeg ammet. Jeg tok Polaramin i stedet, som visstnok skal gå bra.

Jeg også :o)

hare1365380455
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke bruke zyrtec da jeg ammet.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke bruke zyrtec da jeg ammet.

Huff, jeg tok en pille igår kveld og en i dag tidlig...Det skader forhåpentligvis ikke...?

Skrevet

Takk - skal høre med legen!

Skrevet

Fra Felleskatalogen om Zyrtec ved amming:

"Overgang i morsmelk: Cetirizin utskilles i morsmelk og preparatet bør derfor ikke anvendes av ammende kvinner."

Ville ringt legen og spurt, jeg.

Jeg ringte legekontoret isted og kontordamen skulle sjekke dette opp med legen. Hun ringer meg nok tilbake før stengetid idag..

hare1365380455
Skrevet

Huff, jeg tok en pille igår kveld og en i dag tidlig...Det skader forhåpentligvis ikke...?

Tok du etter amming?

Skrevet

Tok du etter amming?

Igår tok jeg zyrtec rett før amming, men idag tidlig tok jeg det etter ammingen. det betyr jo i realiteten at hun har fått pupp med zyrtec kun en gang ;-)

Forresten ringte jeg legekontoret isted og fikk nettopp sms fra legen om at zyrtec ikke var noe problem for meg å ta så lenge babyen er så stor og jeg ammer så lite.

*puster lettet ut* :-)

Skrevet

Tusen takk til dere som svarte meg her :-)

Jeg fikk akkurat SMS fra legen der han sa at Zyrtec ikke utgjør noen fare for lillebolla. Tipper det er fordi hun er såpass stor og dessuten at det ikke er all verdens melk hun får via meg lenger :-)

hare1365380455
Skrevet

Igår tok jeg zyrtec rett før amming, men idag tidlig tok jeg det etter ammingen. det betyr jo i realiteten at hun har fått pupp med zyrtec kun en gang ;-)

Forresten ringte jeg legekontoret isted og fikk nettopp sms fra legen om at zyrtec ikke var noe problem for meg å ta så lenge babyen er så stor og jeg ammer så lite.

*puster lettet ut* :-)

Det var jo greit å høre. Så da tar du zyrtecen etter amming?

Skrevet

Det var jo greit å høre. Så da tar du zyrtecen etter amming?

Ja, tror nok jeg gjør det for å være på den sikre siden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...