Gå til innhold

Tåler han ikke banan?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis han er 7 mnd har han vel ikke spesielt fast avføring ellers, heller? Såvidt jeg husker, var grøtbleier temmelig - eh - grøtete.

Jeg tror mange babyer får "beviser" i bleia av både banan og andre ting de får prøve. Det trenger ikke bety at han ikke tåler det. Utsett det som fører til magevondt (hvis du klarer å se noen sammenheng), til senere, og ikke gi det som fører til ekle bleier altfor ofte.

Noen har også erfart at det kan ha litt med saken å gjøre om bananen er grønn / hard eller mer moden. Du får evt. prøve deg fram.

Gjest mammaen til 3

Banan bruker jo å sette magen igang for å si det slik..

Minstemann her reagerte med hvit, løs og illeluktende avføring når han spiste mye banan. Dette har roet seg noe, og er ikke så galt som før.

Når mine var under et år (alle tre) og de hadde spist banan, så det ut som noen hadde tømt tobakkspakken sin i bleia. Masse brune "tråder", og den avføringa var IKKE fast...

Gjest Noen med erfaringer her?

Banan bruker jo å sette magen igang for å si det slik..

Minstemann her reagerte med hvit, løs og illeluktende avføring når han spiste mye banan. Dette har roet seg noe, og er ikke så galt som før.

Når mine var under et år (alle tre) og de hadde spist banan, så det ut som noen hadde tømt tobakkspakken sin i bleia. Masse brune "tråder", og den avføringa var IKKE fast...

Kjenner igjen tobakkspakka ja!! Gav du dem banan likevel?

Hvis han er 7 mnd har han vel ikke spesielt fast avføring ellers, heller? Såvidt jeg husker, var grøtbleier temmelig - eh - grøtete.

Jeg tror mange babyer får "beviser" i bleia av både banan og andre ting de får prøve. Det trenger ikke bety at han ikke tåler det. Utsett det som fører til magevondt (hvis du klarer å se noen sammenheng), til senere, og ikke gi det som fører til ekle bleier altfor ofte.

Noen har også erfart at det kan ha litt med saken å gjøre om bananen er grønn / hard eller mer moden. Du får evt. prøve deg fram.

Hei.

Gutten min tålte IKKE banan. Han ble ikke bare løs i magen men gulpet i flere timer etterpå...

Annonse

Gjest Noen med erfaringer her?

Hei.

Gutten min tålte IKKE banan. Han ble ikke bare løs i magen men gulpet i flere timer etterpå...

Gulpet han bare litt, eller spydde han? Du skjønner, gutten min spydde noen timer etter han fikk banan - en gang, ganske mye. Trodde det var fordi jeg trykket litt mot magen hans, at det var det som gjorde det men...?

Gjest mammaen til 3

Kjenner igjen tobakkspakka ja!! Gav du dem banan likevel?

Nei jeg droppa det nok en tid og prøvde igjen senere. eldstemann fikk luft i magen i tillegg.

Jeg tolket det slik at magen ikke var ferdig utviklet til å "ta seg av" banan enda, og prøvde som sagt senere.

Ingen av mine spydde/gulpet etterpå, slik som malita skriver. (men det hun sier underbygger min tro på at banan kan være hard kost for en liten mage.)

Gjest theoline

Banan er jo veldig hardt til magen da, husker jeg hadde litt problem med magen en stund, og det første legen frarådet meg fra å spise var banan!

Tror ikke gutten min fikk det når han var så liten, men samtidig vet jeg ikke om det er farlig!!

Ble et dårlig svar dette da men....

Gjest fruktelsker

Banan er jo veldig hardt til magen da, husker jeg hadde litt problem med magen en stund, og det første legen frarådet meg fra å spise var banan!

Tror ikke gutten min fikk det når han var så liten, men samtidig vet jeg ikke om det er farlig!!

Ble et dårlig svar dette da men....

Er banan hardt for magen? På hvilken måte da, hva skjer med magen hvis man spiser banan? Jeg har aldri hørt om dette, derfor jeg spør.

Gjest theoline

Er banan hardt for magen? På hvilken måte da, hva skjer med magen hvis man spiser banan? Jeg har aldri hørt om dette, derfor jeg spør.

Mener å huske han sa det var svært tungfordøyelig, inneholder masse stivelse (tror jeg det var??), så banan har jeg gitt avkall på for resten av livet, desverre, for det er veldig godt!

Vi spiser masse frukt, men ikke så mye banan da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...