Gå til innhold

LID og ventetid (Kina), kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

carla1365380461

Hei

Jeg venter spent på LID i disse dager, og den tar som kjent lenger tid enn tidligere før den kommer. Det AF sier er at a) dokumentene blir logget inn som før, det tar bare litt lenger tid før man får vite om det, og B) dokumentene går først til innlogging og siden til oversetting.

Jeg har da også sett flere eksempler i det siste på at LID'en har blitt nokså raskt etter DTC.

Nå så jeg nettopp en diskusjon om dette på APC, og der påstås det at det nå faktisk går lenger tid fra DTC til LID, og at dette skyldes at dokumentene først blir sendt til oversetting, og deretter logget inn (altså motsatt av det jeg har forstått).

Kan noen av dere som holder styr på alt (AAA, hvor er du??) fortelle meg om dette bare er et amerikansk fenomen, eller om det er nye regler i CCAA??

(LID: Innloggingsdato i Kina/CCAA)

(DTC: Datoen dokumentene sendes Kina)

Hilsen ei som prøver å finne ut av det umulige...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202878-lid-og-ventetid-kina-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Østen igjen

Utålmodig nå, skjønner jeg ;-)

Kan ikke hjelpe deg annet enn at jeg har sett på danske a-c.dk at det med DTC 8/9 fikk LID 8/10. Så da må vi kanskje regne med en måneds tid fra DTC.

Jeg venter jeg også, men er forberedt på at det kan bli jul før vi får vite LID'en

Vet ikke om jeg kan hjelpe, men jeg har som du inntrykk av at log-in noen gang tar svært lang tid (en måned eller mer), mens det ikke lenge etter tar bare noen dager. Vi hadde første gang nærmere 4 uker mellom dtc og lid - denne gang 11 dager...men det tok 2 mnd før vi fikk beskjed.

Tror ikke at dokumentene går til oversettelse først, mener å ha lest noe om dette på en link jeg hadde om arbeidet i ccaa.

carla1365380461

Utålmodig nå, skjønner jeg ;-)

Kan ikke hjelpe deg annet enn at jeg har sett på danske a-c.dk at det med DTC 8/9 fikk LID 8/10. Så da må vi kanskje regne med en måneds tid fra DTC.

Jeg venter jeg også, men er forberedt på at det kan bli jul før vi får vite LID'en

hihi, ja jeg har visst i overmot sagt en gang at å vente på nr. 3 var ren bonus - null stress. Det tar jeg herved tilbake ;-)

(Jeg forventer vel egentlig heller ikke å høre noe om LID før til jul, men jeg er en forferdelig utålmodig sjel likevel!!)

Klem -

carla1365380461

Vet ikke om jeg kan hjelpe, men jeg har som du inntrykk av at log-in noen gang tar svært lang tid (en måned eller mer), mens det ikke lenge etter tar bare noen dager. Vi hadde første gang nærmere 4 uker mellom dtc og lid - denne gang 11 dager...men det tok 2 mnd før vi fikk beskjed.

Tror ikke at dokumentene går til oversettelse først, mener å ha lest noe om dette på en link jeg hadde om arbeidet i ccaa.

Takk. Jiemei, det hjalp litt, det!

(Sist hadde vi 5 dager mellom DTC og LID, og fikk beskjed straks!)

Ha en god kveld - hilsen

hihi, ja jeg har visst i overmot sagt en gang at å vente på nr. 3 var ren bonus - null stress. Det tar jeg herved tilbake ;-)

(Jeg forventer vel egentlig heller ikke å høre noe om LID før til jul, men jeg er en forferdelig utålmodig sjel likevel!!)

Klem -

Hei på deg!

Jeg sa det samme om nr 2 - Ventetiden var jo gått vesentlig ned i forhold til første gang, og vi hadde jo et barn nå, så jeg var sikker på at ventetiden kom til å bli ren plankekjøring. Hahaha. Særlig. Dvs det gikk jo greitt altså, men jeg var mye mer opptatt av det enn jeg hadde trodd jeg skulle bli.

Ellers, det stemmer nok det de andre her sier om DTC/LID. For noen er det fremdeles bare noen få dager mellom disse datoene, mens det for andre grupper kan dreie seg om 2-3 uker, av og til opp mot en måned. (men det er nok unntakene). Har hørt at CCAA er oversvømt av søknader nå, fysisk oversvømt altså, det er visst søknader stablet overalt. Det er et under at de klarer å holde så god orden som de gjør.

Spør du meg, så tror jeg det bare er et tidsspørsmål før det kommer kvoter igjen, sånn som det var i 2002. Time will show. ;-)

Snakkes!

Klem fra

Annonse

carla1365380461

Hei på deg!

Jeg sa det samme om nr 2 - Ventetiden var jo gått vesentlig ned i forhold til første gang, og vi hadde jo et barn nå, så jeg var sikker på at ventetiden kom til å bli ren plankekjøring. Hahaha. Særlig. Dvs det gikk jo greitt altså, men jeg var mye mer opptatt av det enn jeg hadde trodd jeg skulle bli.

Ellers, det stemmer nok det de andre her sier om DTC/LID. For noen er det fremdeles bare noen få dager mellom disse datoene, mens det for andre grupper kan dreie seg om 2-3 uker, av og til opp mot en måned. (men det er nok unntakene). Har hørt at CCAA er oversvømt av søknader nå, fysisk oversvømt altså, det er visst søknader stablet overalt. Det er et under at de klarer å holde så god orden som de gjør.

Spør du meg, så tror jeg det bare er et tidsspørsmål før det kommer kvoter igjen, sånn som det var i 2002. Time will show. ;-)

Snakkes!

Klem fra

Hei igjen!!

Koser du deg hjemme?

Alt vel med begge??

Jada, det vil jo vise seg med LID'en. Kan også tenke meg at det blir kvoter snart - særlig hvis de ikke ønsker at ventetiden skal nå nye høgder igjen...

Det var kvoter da vi søkte sist, og vi hadde fått beskjed om at vi måtte vente til året etter før vi fikk sende ned. Da vi så fikk godkjenningen i begynnelsen av september, sa de at hvis vi var lynraske nå, så kunne de få den med som nesten siste søknad i 2002. Dermed bar det strake veien til Forusakutten, og papirene var sendt AF ei uke etter, og så ble vi logget inn siste dag i september. Dengang gikk det raskt *mimre, mimre*

Klem -

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...