Gå til innhold

Irene G-engangsstønaden

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere har noen slags retningslinjer om hva engangsstønaden skal brukes til. Eller iallefall hva dere mener den skal brukes til. Jeg lurer på hvorfor sosialkontor kan kreve at mor skal betale for sine boutgifter og livsopphold for disse pengene og ikke kan kjøpe inn nødvendig utstyr i forhold til det å få barn. Det er vel dette pengene egentlig skal brukes til? Engangsstønaden er vel ingen "inntekt" til mor generellt? Hva kan du finne ut om dette? Jeg vet du ikke kan si hva sosialkontor har lov til, men jeg mener at trygdekontoret som utbetaler engangsstønaden må ha noen retningslinjer/lover om hva pengene skal gå til.Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20295-irene-g-engangsst%C3%B8naden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engangsstønaden har som formål å gi støtte til en mor som ikke har rett på fødselspenger, og må vel derfor anses som en ytelse til livsopphold for mor. Barnetrygden er vel den ytelsen som er mest relatert til barnet.

I Oslo regnes ca. 20.000 av engangsstødnaden å skulle dekke livsopphold for mor/barn/far. De resterende ca. 12.000 skal brukes til innkjøp av utstyr til barnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...