Gå til innhold

Nattspising


Bratz

Anbefalte innlegg

Hei!Noen som har noen råd om hvordan man kan slutte å spise om natten?Og hva kommer det av?Samboeren min våkner flere ganger hver natt,og da står han opp,går på wc og deretter rett på kjøkkenet og spiser mat.Det kan være brødskiver,men aller helst kjeks,snacksposer som er åpnet,sjokolade osv.Og melk!Det går med mye melk her i huset.

Nå har vi fått baby,og det hender at hun våkner av nattevandringene hans.Irriterende!!

Har snakket med han om det flere ganger,uten at han uttaler seg noe særlig.Det virker som han synes det er greit selv.Men det gjør noe med nattesøvnen hans,han er nesten alltid trøtt.

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, desverre, ikke erfaring.

Dvs.bortsett fra da jeg gikk gravid, da var jeg litt nattevandrer :)

Men det jeg tenker på er om det faktisk kan feile fyren noe, mangelsykdom av noe slag, annen sykdom.

Det er ikke naturlig å måtte opp flere ganger i løpet av natten for å få i seg noe.

Og som du sier så blir jo fyren utslitt, vi trenger flere timer sammenhengende søvn.

Dette er et problem for ham siden han blir sliten dagtid av det, det er et problem for deg fordi barnet våkner av det, så da synes jeg eneste ting å gjøre er å gå til legen, fortelle, og få tatt en haug prøver for å se om det er noen feil noe sted som fyren faktisk ikke kan noe for.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

nattespising kan komme av dårlige vaner, lavt blodsukker eller at mannen din mangler stoffer i kroppen sin. Vi har hormoner som heter serotonin som gjør oss glade og melatonin som gjør oss trette. disse to dannes utifra tryptofan som vi får fra karbohydrater. har han lite av dette vil kroppen hige etter karbohydrater. sørg for at han sover i mørke (ikke noe lys) samt han kan prøve å ta ett tilskudd som heter zenbev som kjøpes på helsekosten, som er helt ufarlig men som gir han tryptofan utifra gresskarkjerner.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lidelsen (for det er det!) har et eget navn, jeg husker ikke hva det er, men den omtales faktisk som en spiseforstyrrelse på linje med anorexi og bulimi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...