Gå til innhold

Ensomme barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Også et ensomt barn

Huff så trist. Jeg har selv en sønn som sliter med det sosiale. Han blir utredet for noe som heter "Asperger syndrom". Barn med asperger blir ofte ensomme og blir gjerne mobbet. Man kan sammenligne noen av problemene med lesevansker. Der de med lesevansker har problemer med å lese bokstaver og ord og få det til å bli meningsfylte setninger, sliter aspergere med å lese sosiale signaler, kroppsspråk og ansiktsuttrykk - og mister dermed oversikten og meningsinnhold som andre tar intuitivt. Det gjør at frilek ofte er svært forvirrende for dem, og det kan bli slitsomt å forholde seg til de skiftende reglene som oppstår.

Jeg håper denne gutten virkelig HAR fått den oppfølgingen han trenger - og atasperger er utelukket som årsak til hans sosiale problemer. Hvis ikke, håper jeg noen straks tar tak i denne saken og sørger for at gutten får hjelp!"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202965-ensomme-barn/#findComment-1447936
Del på andre sider

Så trist å lese! Får tårer i øynene ved tanke på den stakkars gutten.

Høres ikke som om den barnehagen gjorde jobben sin. Helt utrolig at det går så langt at andre bhg-barn tar kvelertak og stenger ham inne i tørkeskapet!!

Og at de ikke fulgte opp fra PP! Uff!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202965-ensomme-barn/#findComment-1447956
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
mor til flere barn

Huff så trist. Jeg har selv en sønn som sliter med det sosiale. Han blir utredet for noe som heter "Asperger syndrom". Barn med asperger blir ofte ensomme og blir gjerne mobbet. Man kan sammenligne noen av problemene med lesevansker. Der de med lesevansker har problemer med å lese bokstaver og ord og få det til å bli meningsfylte setninger, sliter aspergere med å lese sosiale signaler, kroppsspråk og ansiktsuttrykk - og mister dermed oversikten og meningsinnhold som andre tar intuitivt. Det gjør at frilek ofte er svært forvirrende for dem, og det kan bli slitsomt å forholde seg til de skiftende reglene som oppstår.

Jeg håper denne gutten virkelig HAR fått den oppfølgingen han trenger - og atasperger er utelukket som årsak til hans sosiale problemer. Hvis ikke, håper jeg noen straks tar tak i denne saken og sørger for at gutten får hjelp!"

Jeg blir så trist og lei meg når jeg leser sånne innlegg, med en barnehage som svikter så totalt. Finn en lege som hjelper dere og "dra lasset", jeg har selv et barn med asperger syndrom, jeg slet i årevis alene med han, men kom et skritt lenger ved skifte av lege, han guidet og støttet meg, da hadde jeg omtrent gitt opp å få barnet inn til BUP, det tok år og jeg ble totalt utslitt. Det kreves mye av en foreldre og ha et så spesielt barn, men den dagen dere får diagnostisert barnet deres kjennes lettelse (og sorg). Tenk da på at "han valgte oss" og at dette skal dere klare.. jeg ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202965-ensomme-barn/#findComment-1467298
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...