Gå til innhold

Manglende melkeproduksjon.


Gjest Sopfia

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hører ikke til på dette forumet, men har et spm til jordmoren.

Jeg er ufrivillig barnløs grunnet pcos. Jeg har hørt at kvinner med pcos har liten eller manglende melkeproduksjon, stemmer dette, eller er det helt feil??

Lurer fælt på dette. Så jeg hadde vært takknemmelig for svar fra deg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke gi noe generelt svar på spørsmålet ditt, Jeg har PCO og ammer min 4 mnd gamle sønn uten problem nå. Men vi hadde problem med å få igang produksjonen de første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Nylander, overlege

Kjære Sophia,

Jordmor Anette ba meg svare deg, for dette med PCOS og amming er komplisert. Det er forsket lite på det, men jeg har vært borti flere tilfeller der kvinner med PCOS får liten melkeutvikling. Jeg kjenner også noen som har fått masse melk. Det er fristende å gjøre en studie,faktisk. NOEN MED PCO SOM KAN FORTELLE OM ERFARING MED AMMING? Jeg lurer på om mange år uten menstruasjon i ungdomstiden gjør at kjertelvevet i brystene ikke utvikler seg slik det skal, og om det kan være forklaringen? Vi vet at brystene utvikles litt for hver syklus i puberteten. Det eneste man kan gjøre er å stå på med alle gode ammereåd, og så gi det man får av melk. Eventuelt kan tillegg gis samtidig som man ammer, med sonde på brystet. Brystvevet utvikles også i ammeperioden, så jeg har en mistanke om at det kan gå bedre for hvert barn dersom det har vært problemer første gang. Lykke til når det blir aktuelt! Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...