Gå til innhold

Deppa, med og uten grunn..

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 25. Jeg er en resursterk og smart gutt. Jeg vet også at jeg er kjekk og sjarmerende. Jeg er godt likt av de fleste mennesker rundt meg, i hvertfall av alle mine venner og familie. Jeg er den typen venn som andre kommer til for å få råd og snakke om problemene sine. Og det virker som om det jeg sier hjelper. Men jeg berer på en dyp hemmelighet som jeg ikke klarer å fortelle dem. Jeg er utrolig deprimert og gråter mye. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å si dette til noen. Jeg har vokstopp i et hjem med en manisk-deprisv far så jeg ser ikke på deprisjon som et savkhets tegn. Jeg studerer medisin i utlandet, så derfor sliter jeg å finne noen proffesjonelle å snakke med om dette. Jeg har hundre grunner til å gjøre meg deppa. Jeg går omigjen, har strøket mye på eksamen det siste året, jeg har en eks-kjæreste som er forfærdelig og som jeg ikke klarer å komme helt over, jeg har byttet universitet. Men jeg vet at det ikke er disse tingene som gjør meg deppa, de forsterker bare følelsen og fororsakes en del av at jeg er deppa... Jeg vet ikke hvem jeg skal kontakte eller spørre. Men jeg orker ikke å snakke med en jeg kjenner, jeg føler bare at de gir meg så dømmende svar og skjønner ikke noe. Værså snill å hjelp meg eller fortell meg hvordan jeg skal få hjelp. Jeg kommer til å stryke ut en gang til om jeg ikke slutter å gråte så jeg får lest... Og jeg må slutte å dvele med x'en. Har du noen råd????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202975-deppa-med-og-uten-grunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg. Du må komme deg til en terapeut, du trenger hjelp.

Du studerer i utlandet og da regner jeg med du kan språket eller at du behersker engelsk ganske godt. Når det gjelder mental helse kan hver og en få problemer med å få storet frem noen ord, enda verre blir det på et annet språk. Jeg tror jeg vet om en mann, psykolog, som driver terapi via mail. Jeg er usikker på om han fortsatt driver praksis, men ønsker du kontakt med ham så mail meg på [email protected]

Hvis du derimot heller ønsker vanlige samtaler vil jeg råde deg til å støvsuge universitetet og byen du bor i på jakt etter en behandler/lege som snakker samme språk. Finnes der ingen bør du av hensyn til din helse ta til takke med det nest beste, en behandler fra stedet/byen du studerer.

Jeg håper du lykkes enten med det ene eller det andre.

Kjære deg. Du må komme deg til en terapeut, du trenger hjelp.

Du studerer i utlandet og da regner jeg med du kan språket eller at du behersker engelsk ganske godt. Når det gjelder mental helse kan hver og en få problemer med å få storet frem noen ord, enda verre blir det på et annet språk. Jeg tror jeg vet om en mann, psykolog, som driver terapi via mail. Jeg er usikker på om han fortsatt driver praksis, men ønsker du kontakt med ham så mail meg på [email protected]

Hvis du derimot heller ønsker vanlige samtaler vil jeg råde deg til å støvsuge universitetet og byen du bor i på jakt etter en behandler/lege som snakker samme språk. Finnes der ingen bør du av hensyn til din helse ta til takke med det nest beste, en behandler fra stedet/byen du studerer.

Jeg håper du lykkes enten med det ene eller det andre.

Jeg bare lurer på om du er en ulærd eller lærd inne psykolgi/psykiatri. For jeg lurer egentlig også på om jeg burde oppsøke en psykolog eller en psykiater. (jeg vet forskjelden på de to) men jeg vet ikke hva jeg burde lete etter... Og nei jeg behesker ikke språket i landet bra nok, men engelsk kan jeg like bra som norsk. Spørsmålet er om vedkommene som skal behandle meg kan språket.

hei sann.

det var som om du beskrev meg her, uten grininga.

det tok meg 3 år med "skjulte" deppresjoner før eg fikk et panikkanfall, trodde jeg fikk hjerte infark først og e jo kun 28 år. jeg fikk såkalt "hjertemedisin" av legen, men etter et 2 års bruk av medisiner, fant eg ut at det var antidepresiver jeg fikk.Er mye sykemelt på grunn av at eg ikke finner ut hvorfor jeg er så trist å slapp. Men mesparten av depresjonen kommer av at eg ikke har noe goal i livet lengre. alt det jeg har ønsket meg har jeg skaffet meg. har jobbet hartd i 9 år for å oppfylle drømmene mine. hva mer har jeg da?? ikke vet jeg...

Gjest silja22

Jeg bare lurer på om du er en ulærd eller lærd inne psykolgi/psykiatri. For jeg lurer egentlig også på om jeg burde oppsøke en psykolog eller en psykiater. (jeg vet forskjelden på de to) men jeg vet ikke hva jeg burde lete etter... Og nei jeg behesker ikke språket i landet bra nok, men engelsk kan jeg like bra som norsk. Spørsmålet er om vedkommene som skal behandle meg kan språket.

Du burde virkelig komme i kontakt med en psykolog og få hjelp!

Hvor er det du befinner deg, egentlig? Hvem vet, kanskje holder det til en norsk//skandinavisk psykolog (eller psykiater) i det landet du er ...? Skader ikke å undersøke!

Hvis ikke så finnes det sikkert psykologer som kan engelsk.

Lykke til, håper du får hjelp:)

Hva du bør velge av en psykiater eller en psykolog er i grunnen et luksusproblem, det viktigste nå er at du finner noen som kan hjelpe deg ut av det du sliter med, og helst før du synker lenger ned.

Verden er liten, sjansen for at det kan ha bosatt seg en skandinavisk behandler i nærheten er ikke utenkelig.

Lykke til.

Annonse

Du burde virkelig komme i kontakt med en psykolog og få hjelp!

Hvor er det du befinner deg, egentlig? Hvem vet, kanskje holder det til en norsk//skandinavisk psykolog (eller psykiater) i det landet du er ...? Skader ikke å undersøke!

Hvis ikke så finnes det sikkert psykologer som kan engelsk.

Lykke til, håper du får hjelp:)

Jeg befinner meg i en liten by i Ungarn. Jeg kjenner nok alle skandinavere som er her. Vet at det finnes engeslktalende psykologer her, men de er også proffesorene mine. De er ikke så flinke i engelsk også er de noen drittsekker.

Du må lære deg å lage avsnitt, da er det mulig at flere folk gidder å lese innlegget. Dette gjelder også dere andre som unnlar å bruke avsnitt.

Det kostet meg sykt mye å skrive det innlegget, jeg har ikke fortalt til noen før at jeg er skikkelig deprimert.

Så tusen takk for den konstruktive kritikken.

Det kostet meg sykt mye å skrive det innlegget, jeg har ikke fortalt til noen før at jeg er skikkelig deprimert.

Så tusen takk for den konstruktive kritikken.

nei jeg var kanske litt sent ute, du har sikkert lagt deg. Jeg ville bare si at jeg har kommet over en psykolog i sverige som skal starte opp med nett-terapi igjen, dessuten fant jeg og et lite firma som driver bl.a med nett- terapi og lege konsultasjoner.

Ta kontakt om det skulle være av interesse. Nå skal jeg prøve å få lagt meg igjen for andre gang....

lykke til ihvertfall!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...