karlh1802 Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Veit ikke helt om dette er riktig sted å spørre på? Men i alle fall lurte bare litt på dette med bipolar da. Har diagnosen AD/HD, men er lissom ikke så veldig hyperaktiv. Har uro i kroppen og sånn da, men lissom det er ikke sånn veldig mye da tror jeg. Eneste er at jeg fikler litt vel mye og beveger på beina og armene hele tidren men ellers klarer jeg å styre mæj ganske greit tror jeg da i alle fall. Så jeg lurer på egentlig åssen en person med AD/HD og bipolar oppfører seg da. Siden jeg har AD/HD og går på rotalin er jeg lissom ikke så veldig hyper lenger. Er bare kjempe rolig hele tiden og nesten deprimert. Ellers så er det lissom sånn at jeg for tiden føler mæj skikkelig inneslutta. Orker ikke snakke med noen om noe lissom. Orker bare å ligge helt flat ut å se ut i lufta eller sove. Utrolig kjedelig å være sammen med faktisk tror jeg. Jeg er skikkelig slapp hele tiden, men merker det at hvis jeg dropper å ta ritalin en gang så blir jeg ikke sliten og deppa i kroppen lissom bare i hue. Føler at det er utrolig vanskelig å ikke klare å snakke med noen personer så det blir nesten sånn føler jeg at jeg aviser og trekker mæj unna ufrivillig. Klarer bare ikke å være sammen med folk lenger er utrolig slitsomt siden jeg elsker folk og vil være så sosial som mulig hele tia, men klarer det bare ikke lenger. Har merka at jeg blir aleine da selv om jeg ikke vil være aleine. Strever mæj tilbake og tvinger mæj selv til å være sammen med andre, men føler da at jeg ikke klarer å oppføre mæj eller å føre en samtale. Forsvinner lissom bare inn i mæj selv hele tia. Orker ikke leve sånn lenger og har hat utrolig mange selvmordstanker. Er lei av hele livet. Vil ikke leve mer nesten. Holder heldigvis ut håper jeg bare da. I alle fall har det vært sånn før også tror jeg. Jeg er bare 15 år gammel nå, men husker at fra våren i 7. klasse til vinteren i 8. klasse var jeg helt aleine. Ville ikke være det men orket ikke prate med noen som helst. Alt jeg orket var bare å sitte foran en datamaskin hele dagen ut og inn. Ikke det at jeg erspessielt glad i data eller at jeg liker det spessielt godt. Men når jeg bare var deppa og følte at jeg besvimte nesten hele tiden bare jeg reiste mæj, ble det lissom bare sånn at jeg ikke klarte annet enn å sitte på data. Ble lissom nesten avhengi tror jeg. Nå prøver jeg å begrense bruken av data siden jeg ikke liker formen og tingen egentlig. Og føler at den har ødelagt utrolig mye for mæj. Føler at hele livet mitt blir tapt lissom og da er alt bare very very bad på en måte. Våren 9. klasse brukte jeg til å bygge mæj opp, ble mer og mer sosial og utadvent. Nesten manisk tror jeg. Var knapt innenfor døra hjemme tror jeg bare. Følte at det var en skikkelig deilig tid. Og særlig fram til høsten og vinteren i 9. klasse. Da orka jeg bare ikke mer begynnte å skulke skolen. Orket ikke snakke med folk mer. Nesten alt på samma måten som det hadde vært på høsten i 8. klasse. Har bare blitt verre og verre. Men har heldigvis fått AD/HD diagnuose. Men likevel vil jeg utredes for bipolar også. Pluss at jeg skal være med på sånn forskningsprosjekt for ungdom som hører stemmer som ikke er det på en måte, siden jeg hører det også. Alt er bare feil med mæj syns jeg. I alle fall det jeg lurte på tror du at det kan være mulighet for at jeg har bipolar eller ikke? Siden jeg er litt usikker på om jeg burde spørre om å bli utredet for det også? Hva tror du egentlig? I alle fall syns det er utrolig bra at du leser det her! Tusen takk! Du er kjempe snill. Stå på og lykke til med karrigeren. Lykke til... Snx... 0 Siter
liz1977 Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg er selv bipolar og kjenner mange andre manisk-depressive. Det går fint an å ha ADHD selv om man er bipolar. Gå til fastlegen og be om en henvisning slik at du kan bli utredet. PS. Det finnes et diskusjonsforum som heter BipolarNorge. Her kan du lese alt du trenger å vite om det å være bipolar. Søk på "bipolar" i www.kvasir.no, så finner du frem. Du er hjertelig velkommen! Klem fra Elisabeth 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.