Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har en jente på 2 år som har lungebetennelse. Vi har fått en penicilin mikstur som vi må få i henne 3 ganger dagen. Det er en vanvittig kamp å få i henne medisinen. Vi er nødt til å være to for å klare det. Likevel så kommer det meste ut igjen. Det synes umulig å få henne til å svelge det. Jeg er nå bekymret for at hun ikke får nok i seg. Er det noen som har noen gode råd til meg?

Fortsetter under...

Annonse

Jo, miskturen er med smak, men denne er absolutt ike god (legen sa det var appelsinsmak) og vedlig sterk. Hun reagerer veldig på smaken.

Håper det går bedre nå, men jeg svarer allikevel tross at det er et par dager siden du spurte. Vår datter (også 2 år)hadde også lungebetennelse og hun fikk en penicillin som het Imacillin som smaket jordbær. Vi tok denne i sprøyte, så fikk hun holde spryten selv, men vi sakte presset så at det ikke kom inn så mye i munnen på en gang. Så lokket vi med at hun skulle få juice etterpå. Etter bare noen dager så tok hun helt enkelt sprøyten å satte i munnen.

Lykke til!

Håper det går bedre nå, men jeg svarer allikevel tross at det er et par dager siden du spurte. Vår datter (også 2 år)hadde også lungebetennelse og hun fikk en penicillin som het Imacillin som smaket jordbær. Vi tok denne i sprøyte, så fikk hun holde spryten selv, men vi sakte presset så at det ikke kom inn så mye i munnen på en gang. Så lokket vi med at hun skulle få juice etterpå. Etter bare noen dager så tok hun helt enkelt sprøyten å satte i munnen.

Lykke til!

Takk for flere svar. Vi sliter desverre fremdeles. Har fått ny medisin i dag som er mer konsentrert, men hun er blitt helt utrolig flink til å fullstendig lukke igjen. Det meste kommer fortsatt ut igjen. Kuren er også blitt noe forlenget siden hun ikke er blitt så mye bedre, så hvordan dette skal gå vet vi ikke. Jeg misunner dere som har fått datteren deres til selv å ta medisinen sin. Det hadde vært en drøm.

Hei

Slik fikk vi i vår sønn en vanvittig vond penicillin-mikstur:

Bland en dose i EN HEL yoghurt. Og lur ungen! Vi spurte hver gang det var tid for medisin om han ville ha medisin eller yoghurt. Han valgte yoghurt hver gang, men vi holdt hemmelig for han at det var medisin i yoghurten.

Konfererte med legen om det, han sa at det ikke var skadelig å spise 3 jordbæryoghurt pr dag i 10 dager, det verste som kunne skje var at han ble lei yoghurt.

Absolutt verdt et forsøk når ingenting annet funker (Ikke sprøyte, ikke løfter om godsaker etterpå, ikke premier, ikke tvang.....)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...