meira Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Hei, jeg lurer på om det finnes noe ikke vanedannende preperat, som kan dempe annspenthet i kjeven? (Ikke b-preperat) Jeg er heller ikke glad i preperater med for mye bivirkninger.Jeg ligger og biter, gnisser tenner om nettene, og har smerter også om dagen. Kjeven er spent, og har problemer med og gape opp. Takknemlig for svar. Mvh 0 Siter
Gjest skjønner deg Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Håper du får svar,jeg sliter veldig med det samme selv. Har fått plastbeskyttelse hos tannlegen(det får du tilbake utgiftene på hos trygdekontoret) Mine flotte nesten hullfrie tenner begynner å få mye sprekker og jeg sliter også som du med smerter på dagtid. Tar meg i å bite tennene hardt sammen mange ganger om dagen,og på natten må typen dunke borti meg for det knepper og bråker selvom jeg har beskytt på. slitsomt,det er helt sikkert 0 Siter
frosken Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Dette er ikke et svar på det du spør om, men har du vurdert psykomotorisk fysioterapi? 0 Siter
meira Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Dette er ikke et svar på det du spør om, men har du vurdert psykomotorisk fysioterapi? Jeg har tidligere gått til psykomotorisk behandling, får ca tre år tilbake.Jeg hadde veldig godt utbytte av det, og jeg har også tenkt på det som, en mulighet. Husker til og med behandleren da kommenterte at kjeven min var "sint" Jeg føler behov for noe mer "akutt" akurat nå, det er også litt ventetid på og komme innemfor igjen. Men jeg kommer nok absolutt til og tenke på og ta en ny behandlingsrunde, ja.. Ofte der ikke samtaler eller ordene når inn, kan man jobbe med kroppens kommunikasjon og tydekige språk.Det hjalp meg veldig for noen år tilbake. Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg kjenner ikke til noen slik medisin. Dersom det finnes en "grunnlidelse" som fører til disse plagene, kan kanskje den behandles med ikke-vanedannende medikamenter. Ellers støtter jeg på det sterkeste anbefalingen vedr psykomotorisk fysioterapi. 0 Siter
meira Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Jeg kjenner ikke til noen slik medisin. Dersom det finnes en "grunnlidelse" som fører til disse plagene, kan kanskje den behandles med ikke-vanedannende medikamenter. Ellers støtter jeg på det sterkeste anbefalingen vedr psykomotorisk fysioterapi. Takk for svar. Noe må jeg nødt til og gjøre,ellers blir jeg singel:( Jeg blir bare verre og verre mht skjæring av tenner på nettene. Det hele handler om at jeg er sensitiv ovenfor stress i hverdagen.Dager som er mer stressende enn andre, har jeg mere vondt. Mvh 0 Siter
Gjest tannole Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Den beste medisin du kan gi kjeven din da er en biteskinne. Den lager tannlegen din og du får dekket nesten alle utgiftene på trygdekontoret. Jeg har en selv som jeg skal bruke de periodene jeg sliter med spenninger/hodeverk. Jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å tygge maten, og det knakk i kjeveleddene. Men etter ca 3 ukers bruk forsvant smertene gradvis. Anbefales. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Du bør ta deg en tur til tannlegen og få vurdert om ikke en bittskinne er tingen for deg. Kanskje det har noe med bittet å gjøre? Det er en slags gomme som man ligger med om natta og kanskje også har på seg om ettermiddagen som hindrer en i å skjære tenner 0 Siter
Gjest sol94 Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Håper du får svar,jeg sliter veldig med det samme selv. Har fått plastbeskyttelse hos tannlegen(det får du tilbake utgiftene på hos trygdekontoret) Mine flotte nesten hullfrie tenner begynner å få mye sprekker og jeg sliter også som du med smerter på dagtid. Tar meg i å bite tennene hardt sammen mange ganger om dagen,og på natten må typen dunke borti meg for det knepper og bråker selvom jeg har beskytt på. slitsomt,det er helt sikkert Akupunktur kanskje? 0 Siter
Storekatta Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Hei! Jeg hadde samme problem, og tannlegen min lagde en biteskinne som jeg hadde på om natten. Skinne og tilpassingarbeid kostet meg 1.400 kroner. Tannlegen hadde veldig god greie på dette, sa det var om å gjøre å bryte et uheldig mønster. Det virket på meg. Jeg var så ille at jeg nesten ikke klarte å åpne munnen. Måtte ha innsovningtabletter for å klare å sove med den. Men kjeveproblemene var over i løpet av noen uker. 0 Siter
meira Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Skrevet 23. oktober 2005 Hei! Jeg hadde samme problem, og tannlegen min lagde en biteskinne som jeg hadde på om natten. Skinne og tilpassingarbeid kostet meg 1.400 kroner. Tannlegen hadde veldig god greie på dette, sa det var om å gjøre å bryte et uheldig mønster. Det virket på meg. Jeg var så ille at jeg nesten ikke klarte å åpne munnen. Måtte ha innsovningtabletter for å klare å sove med den. Men kjeveproblemene var over i løpet av noen uker. Takk for svar fra flere.Kommer til og snakke med tannlegen min.Det jeg er redd for er at jeg ikke skal få sove med den, da jeg ikke vil/kan bruke B-preperater. Jeg har tidligere prøvd akupunktur,hos en fysioterapeut, men jeg ble bare skikkelig hoven. Det fungerte dårlig. Noe som hjalp meg dengang, var at han brukte strømelektroder på kjevemusklene. Det var effektivt,men kostet litt penger ja, samt at problemet oppsto igjen etter kort tid. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.