Gå til innhold

Privatpraktis. beh. for personlighetsforstyrrelse i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest levende spørsmålstegn

Noen som har tips om privatpraktiserende behandler som tar personlighetsforstyrrelser i Oslo? Det er snakk om borderline.

Går på DPS for bipolar lidelse, men blir selvfølgelig sendt ut i det private for det andre. Sitter her med listene og er blitt helt tullerusk i hodet (mer). Det ser ikke ut som om så mange tar annet enn livsstilsdepresjoner, etc.

Jeg skal også styre unna alt som lukter psykoanalyse o.l.

Hva er o.l.? Er det alt med "psyko" i navnet?

Hjelp?

Fortsetter under...

Hvem sier du skal styre unna alt som har med "psykoanalyse ol."? Det finnes terapeuter som benytter seg av litt ulike tilnærminger avhengig av pasientens problematikk. De færreste tilbyr klassisk psykoanalyse, og enda færre pasienter vil evt. bli tilbudt denne behandlingsformen. Derimot jobber fortsatt mange ut i fra en psykodynamisk teoribakgrunn, og å eksludere alle disse vil vel være lite hensiktsmessig?

Gjest levende spørsmålstegn

Hvem sier du skal styre unna alt som har med "psykoanalyse ol."? Det finnes terapeuter som benytter seg av litt ulike tilnærminger avhengig av pasientens problematikk. De færreste tilbyr klassisk psykoanalyse, og enda færre pasienter vil evt. bli tilbudt denne behandlingsformen. Derimot jobber fortsatt mange ut i fra en psykodynamisk teoribakgrunn, og å eksludere alle disse vil vel være lite hensiktsmessig?

Takk for svar.

Det var behandleren på DPS som sa at jeg skulle styre unna psykoanalyse og alt som lignet på det. Er ikke så kjent med alle metodene at jeg vet hva som ligner.

Og så skulle jeg styre unna alt som fungerte slik at jeg bare måtte sitte og snakke og snakke selv nesten uten at behandler sier noe. Har prøvd det en gang for lenge siden, men det fungerer ikke for meg.

min oppfattning er at mange privatpraktiserende ikke er så opptatt av diagnoser. Mange vil nok ikke ha personer med personlighetsforstyrrelser heller, da de kanskje krever mer enn hva "andre" gjør. Men det de ikke vet har de jo ikke vondt av.

jeg foreslår at du ikke nevner diagnosen din i brevet. Skriv heller om de problemene du opplever og vær konkret på hva du ønsker hjelp til og hva slags terapi som kan være aktuelt for deg. Tar de deg inn, så tror jeg nok ikke at de kaster deg ut igjen heller:)

Takk for svar.

Det var behandleren på DPS som sa at jeg skulle styre unna psykoanalyse og alt som lignet på det. Er ikke så kjent med alle metodene at jeg vet hva som ligner.

Og så skulle jeg styre unna alt som fungerte slik at jeg bare måtte sitte og snakke og snakke selv nesten uten at behandler sier noe. Har prøvd det en gang for lenge siden, men det fungerer ikke for meg.

De to tingene du har blitt anbefalt å styre unna innebærer vel nøyaktig det samme rent praktisk sett.

Siden behandleren på dps har så konkrete meninger om hva du bør se etter, så kunne kanskje vedkommende gå gjennom listen over behandlere sammen med deg og krysse av de som benytter metoder som din nåværende behandler mener passer for deg.

Har det vært vurdert å søke dagavdelingsopplegget på ullevål? De tilbyr langvarig oppfølgning i gruppe. Se her: http://www.med.uio.no/us/dn/us/home.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...