Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Babyen min sitter stadig vekk, ble ganske "sløv" på det etter hun ble 6 mnd, så det som en magisk grense, og da kom tripp-trappen på kjøkkenet og har blitt brukt hver dag etter det.

Før det lot jeg henne bare sitte på laveste trinn i vogna, og det var lavere enn hun sitter i babysetet i bilen. Ellers var det bare fanget.

Nå reiser hun seg overalt og setter seg gjerne ned i sofaen og blir sittende, men hun kan ikke sitte uten støtte selv enda allikevel.

Men det er stort sett aldri mer enn 15 minutter av gangen og hun ligger MYE på magen (kanskje 4-5 timer hver dag) sånn at ryggen får god trening i tillegg til sittingen som da ikke er så bra.

Lille Frø satt ikke stødig oppreist før hun var 10-11 mnd (hun var sen på de punktene der) og hun satte seg ikke opp i sittenede stilling ved egen hjelp før hun var 11-12 mnd gammel. Men hun satt noen min i barnestolen fra hun var 5 mnd, ved måltidene 1-2 ganger om dagen i begynnelsen.

Bare noen min har ikke noe å si (vi hadde en stol som støttet mye bedre enn tripp-trappen!), men de skal selvfølgelig ikke sitte i lange stunder av gangen!

Mine har bare sittet på fanget i korte stunder før de har llært å sitte oppreist selv. Har aldri stablet dem opp i høy stol eller lignende med puter etc. De satt selv fra de var 8-10 mnd gamle. Følte alltid at mine var senere ute en andre barn med sittingen, men anbefalingene er å la dem være til de kan sitte selv. Jeg matet mine på fanget eller i oppreist liggestilling i vippestolen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...