Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Med stor innteresse leste jeg innlegget til hun som skrev at de hadde hentet ett barn og så blitt gravid ganske fort etter hjemkomsten.

Selv startet vi opp adopsjonsprosessen i februar 2003. Da hadde vi prøvd og få eget barn i ca. 2,5 år og jeg fikk til slutt beskjed om at det var noe som var feil og det ville ikke rette seg da det hadde med alder og gjøre. Jeg var da akkurat fylt 40.

Pga. treg saksgang på barnevernet og lang vente tid i region øst ventet vi derfor at vi skulle bli godkjente rundt midten av august.

Stor avr min overaskelse når mensen uteble i beg. av juni og det viste seg at jeg var gravid!

Det var ganske tøft for det var jo noe som ikke skulle kunne skje og hva gjør vi nå. Det tok meg 4 uker før den verste sorgfølelsen var over og jeg klarte og se frem mot babyen som skulle komme.

Men tankene var jo der at måtte vi si i fra oss adopsjonen og samtidig hvis noe skjer fosteret i magen så har man ikke mistet bare ett barn men 2. så må innrømme at det avr tøft psykisk. Men stor var gleden når vi omsider fikk godkjenningen vår og det viste seg at vi bare kunne sette saken på vent så lenge til babyen var født. Da var det som tusen steiner løsnet fra skulderene våre.

Men det som irriterer meg oppidette er kommentarerene fra de som vet vi holdt på med en adopsjon er: Har hørt om flere som blir gravide når de begynner/har adoptert for da tenker man på noe annet.

Men hallo, det er ingen som faktisk skjønner at jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli garvid igjen. Allikevel sier de det tullet med at det hjelper og slappe av!!!!!

Har termin 03.02. Ganske nøyaktig 2 år etter at gynekologen kom med den fatale beskjeden. Han kan forøvrig heller ikke gi meg noe svar på hvorfor jeg allikevel har blitt gravid.

Men nå gleder vi oss mase til babyen som skal komme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203041-starte-adopsjon-og-s%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye. Håper at det går veldig fint med graviditeten.

Det er noe du skriver som jeg gjerne vil kommentere.

Tror ikke det er riktig at dere bare kan sette adopsjonen på vent til dere har fått barnet. Det er nok sånn at dere kan sette den på hold en stund for å være sikker på at du ikke aborterer. Hvis alt går greit og du får barnet du venter må du begynne hele prosessen med barnevernet og ny sosialrapport på nytt. Det er dessuten en karantene for å begynne etter at du har fått barn. Det barnet du får må være 2 år før du kan få ny godkjenning av Bufetat.

Men, gled deg først over det barnet du venter. Du kan adoptere etterpå likevel!

Gjest ambivalent

Fikk gåsehud da jeg leste innlegget ditt. Sjeleglad for at vi ikke selv kom i den håpløse situasjonen. Tenk om vi aldri skulle møtt og blitt kjent med lille *.

Vi har ikke begynt å glede oss helt over vår nye situasjon. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor den lille vi nettopp har fått i hus. Redd for at hun skal tro at vi helst ville ha det på denne måten. Arbeidsgiver vil ikke juble over at jeg ikke kommer tilbake på jobb før vår 2007...

Lykke til videre med dine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...