Gå til innhold

Alltid bra å tenke positivt?

Anbefalte innlegg

Gjest Rozellia
Skrevet

Har opplevd mye vondt i livet og store traumer. Før hadde jeg det veldig vondt, men så ble jeg flinkere og flinkere til å tenke positivt. Nå støter jeg fra meg alle vonde tanker, vil ikke snakke om det så er trist. Tenker at det er bedre å se lyst på framtiden, enn å grave seg ned i tunge tanker. Men en til to netter i uken ligger jeg våken. Å gjøre husarbeid er et kjempetiltak og jeg gidder ikke lage meg middag lengre. Jeg drikker ofte øl for å roe ned kroppen. Jeg grubler mye over episoder i livet mitt, andre opplevelser skyver jeg fra meg for de orker jeg ikke prate om.

Men jeg går på jobb vær dag, er sosial av meg, prater og tuller mye med kollegaer, venner og kjente. Men av og til kommer de tunge tankene strømmende og jeg griner alene. Så hater jeg at jeg sipper og står på videre...

Skrevet

Det er en slags pervers misforståelse i dagens samfunn at det å "tenke positivt" er noe som på magisk vis skal frelse oss alle.

Hva med å tenke REALISTISK? Man skulle kanskje tro at det var mer hensiktsmessig, men neida.

Jeg liker å trene, og trener på SATS. Men er det noe som går meg på nervene, så er det de hersens instruktørene som som på død og liv må bjeffe frem "Og så smiler vi litt da dere!", og "Har dere det gøy?!" (der dama ikke gir seg før hele salen remjer JAA!!)

Disse positive tenkerne forpester samfunnet, og de skulle hatt respekt nok for oss andre til å holde den idiotiske livsfilosofien sin for seg selv. he he he...

Skrevet

Jet tror det absolutt ikke er bra og fortrenge det som er vondt. Det vil bare bygge seg opp og opp til en går på en smell som kan gi en depresjon. Man må nok heller bli kjent med og akseptere det som er vondt for så og bearbeide det. Her kan det hende man trenger hjelp. Da er fastlegen en bra start.

Jeg er en annen
Skrevet

Det er en slags pervers misforståelse i dagens samfunn at det å "tenke positivt" er noe som på magisk vis skal frelse oss alle.

Hva med å tenke REALISTISK? Man skulle kanskje tro at det var mer hensiktsmessig, men neida.

Jeg liker å trene, og trener på SATS. Men er det noe som går meg på nervene, så er det de hersens instruktørene som som på død og liv må bjeffe frem "Og så smiler vi litt da dere!", og "Har dere det gøy?!" (der dama ikke gir seg før hele salen remjer JAA!!)

Disse positive tenkerne forpester samfunnet, og de skulle hatt respekt nok for oss andre til å holde den idiotiske livsfilosofien sin for seg selv. he he he...

Helt enig!

Gjest lermeggodt.99999999999
Skrevet

DU SKRIVER:Jeg liker å trene, og trener på SATS. Men er det noe som går meg på nervene, så er det de hersens instruktørene som som på død og liv må bjeffe frem "Og så smiler vi litt da dere!", og "Har dere det gøy?!" (der dama ikke gir seg før hele salen remjer JAA!!)

Ler meg ihjel av denne for denne stemmer så forbaskade bra , og hva med all den skrikingen inne på body pump :)))) er helt enig marlene så enig så enig ;)))

ler av det du skrev , morsomt formulert;)

Gjest Rozellia
Skrevet

Helt enig!

Tror ikke det blir lett å vri om tankene fra "Alt ordner seg", "Nå tenker jeg ikke mer på det".

Lurer på om denne måten å tenke på har gjort meg kynisk på en måte. Ting går ikke inn på meg lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...